Du får gärna förklara hur du tänker. Eller det kanske är för mycket begärt?Sanningen är att du har fel. Trycket blir inte alls avsevärt högre när man rör sig under vatten. Om du inte är stålmannen dvs.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du får gärna förklara hur du tänker. Eller det kanske är för mycket begärt?Sanningen är att du har fel. Trycket blir inte alls avsevärt högre när man rör sig under vatten. Om du inte är stålmannen dvs.
Skulle tro att det han säger är att skillnaden mellan statisk och dynamiskt tryck vid normalt badande är försumbar. Däremot kan det dynamiska trycket bli högre om du tex hoppar från höga höjder. Om astronauterna kan vattenträna med klockan tror jag vi kan känna oss lugna när vi skvalpar runt i en insjö eller ett havDu får gärna förklara hur du tänker. Eller det kanske är för mycket begärt?![]()
Du får gärna förklara hur du tänker. Eller det kanske är för mycket begärt?![]()
Det stämmer, vet inte varför jag har fått för mig att det skulle vara särskilt betydande@Dennta förklarade ungefär vad jag menade. Du uppnår inga större tryckförändringar självmant. Va inte meningen att låta otrevlig. Är trött på alla myter ang. vattentäthet bara
Allt gott!
Nja, nu är ju inte jag stålmannen men det är stooor skillnad under resp ovan vatten..!Sanningen är att du har fel. Trycket blir inte alls avsevärt högre när man rör sig under vatten. Om du inte är stålmannen dvs.
Absolut, nu var det dock inte det som diskuterades. Diskussionen gällde statiskt vs dynamiskt tryck under vattenytan.Nja, nu är ju inte jag stålmannen men det är stooor skillnad under resp ovan vatten..!
Exempel:
Dyk ned enbart 1-2 meter och du måste tryckutjämna. Spring nedför en trapp som går ner 20m och du märker ingen skillnad alls.
Du ultraljudstvättade väl länken innan?![]()
![]()
De ba dyyyyyyyyyyk!
Du ultraljudstvättade väl länken innan?![]()
Jo det var precis det som diskuterades. Du hävdade att trycket under ytan var större och du blev rättad och jag rättade rättaren![]()
Vad snackar du om? Vi pratar statiskt och dynamiskt tryck och inget annat.
Då förstår jag. Ja då har du helt rätt, missuppfattade. Då trillade även stålmanskämtet nedVar lite musikalisk. Jag svarade på hans påstående om att det inte skulle vara samma sak som att sänka ner klockan till 5 bars tryck. Vilket det är då skillnaden mellan det dynamiska och statiska trycket är försumbar.
Sinnes... snyggt!!! Jag köpte ett svart rally som kommer imorn. Ångrade mig riktigt rejällt nu när jag ser din.. men vem har sagt att man inte kan ha fler..Speedyn är ju underbar på läder! Men det visste ni ju redan..
![]()
Det var helt galet snyggt! Är det Hirsch?Speedyn är ju underbar på läder! Men det visste ni ju redan..
![]()
Kanske inte vattentät men ack öltät!![]()
![]()
De ba dyyyyyyyyyyk!
Min första kärlek.