• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Vilken kombo detta vore. Yin & Yang
IMG_0094.JPG

Jag har en Speedmaster som verkar vara ganska ovanligt.
Ref: 31130445001002
Valde den för att den är lite större, automatiskt och har safirglas.
Nu funderar jag dock på att låta den gå vidare men svårt att ta ett beslut...

Första posten här på forumet, så om detta är fel ställe att posta på forumet så säg gärna till.
Hur som helst så har jag en liten fråga. Funderar på att köpa en nya speedmaster professional, eller en begagnad i väldigt bra skick. (11.30.42.30.01.005)
När jag var hos en AD för att kolla in klockan låg priset på drygt 40000. Om jag sedan kollar upp priset på en nya klocka (inom EU) så ligger priset istället på 31-32000. Vad är det jag egentligen vinner på att köpa den från en AD? Pengarna jag tjänar på att köpa den på chrono24 räcker ju till en full service, och då får jag ju också två års garanti. Var tycker ni är det bästa stället att vända sig om man vill köpa en speedmaster utan att få en direkt värdeminskning på flera tusen kronor?

MVH
Tobias

Jag fick erbjudande på 15% hos en AD på .005 dvs 36000 kr. Så skillnaden blir inte så stor i mitt tycke mot en från Chrono24 med tanke på att jag aldrig tänkt sälja den. Du glömmer de sista tusenlapparna när du väl fått skönheten på armen ;)

Sitter å kollar på Husdrömmar på SVT1, självklart spanar man ju in vad han har på armen han som bygger sitt drömhus. God smak har han iaf när det sitter en speedy där ;)

Tillbaka
Topp