Ok, tusen tack!Jag har mindre handleder än du och kör på innersta, standardlängd![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok, tusen tack!Jag har mindre handleder än du och kör på innersta, standardlängd![]()
Tack för svar!001 och 005 är samma klocka och samma urverk (med 18 stenar), det enda som skiljer är som du säger armbandet. Uret.se har ingen koll, köp den inte där.![]()
SnyggtÄntligen!
Ni som vet, ni vet![]()
![]()
Har letat lite halvhjärtat under senaste året. Ibland har jag sett någon på ebay men blivit för snål, ibland har jag missat när de kommit ut på omegaforums och oftast har skicket varit för risigt. Denna dök upp i mitt instagramflöde. Har suttit på en 2914 som ägaren sålt head-only. Dyr men fin är den.SnyggtDu fick leta ett bra tag efter den antar jag?
Ja, den är verkligen fin, tycker dessutom att en Speedy gör sig som allra bäst på original länk, bra köpHar letat lite halvhjärtat under senaste året. Ibland har jag sett någon på ebay men blivit för snål, ibland har jag missat när de kommit ut på omegaforums och oftast har skicket varit för risigt. Denna dök upp i mitt instagramflöde. Har suttit på en 2914 som ägaren sålt head-only. Dyr men fin är den.![]()
Tack! Jag har varit lite tveksam för att jag gillar Speedyn så mycket på band och trodde inte jag kanske skulle använda länk så mycket. Nu känns det som att länken aldrig kommer att komma av mer.Ja, den är verkligen fin, tycker dessutom att en Speedy gör sig som allra bäst på original länk, bra köp![]()
Imorrn hämtar jag min Speedy, känner mig som 5 år dgn innan julafton![]()
Armbandet är preeeecis för litet. Sitter på yttersta hålet i låset. Vad göra? Visst finns inte halvlänkar? Känns son om en helbit kommer göra den för stor... Suck!![]()
Jo jag vet. Vill ha länken ett tag ändå...Lösningen:
![]()
![]()
Här kommer lite referensbilder på min länk från -13 gällande rundningen av ändlänken. Vad det gäller din andra frågan låter jag någon annan svara på.Har precis införskaffat mig min första speedy och är grymt nöjd men har två frågor angående länken. En helt vanlig pro från 2003 med 1998/840 länken. Ska änd-länkarna vara såhär tunna och rundade?
![]()
Nästa fråga är om nån kan ha någon teori varför det här finns eller hur det har kommit till? Finns ju ingen pil på länkbiten så kan ju inte va en avtagbar. Är bara på ena sidan också.
![]()
![]()
Tack för svar!Här kommer lite referensbilder på min länk från -13 gällande rundningen av ändlänken. Vad det gäller din andra frågan låter jag någon annan svara på.
![]()
Tyckte den var billig, förklaringen är nog att den saknar ändlänkarna. I alla fall så syns de inte på bilden. Tror inte det är lätt att få tag på 516-ändlänkar heller...För mig att det var någon som jagade 1039-länk. Såg precis en på bukten:
https://m.ebay.com/itm/Vintage-20mm...333233?hash=item2aa4223b31:g:ZNYAAOSwFShaslQK
Såg att en komplett med 516 gick för 1500 eur på OF för ett år sedan. Jäklar vad det verkar svårt att hitta 516. Lite spårat när folk begär 1k pund för endlinks:Tyckte den var billig, förklaringen är nog att den saknar ändlänkarna. I alla fall så syns de inte på bilden. Tror inte det är lätt att få tag på 516-ändlänkar heller...
Gick en rätt nyligen: https://omegaforums.net/threads/ome...l-3570-31-mitsukoshi-japan-limited-300.69706/Har någon här stött på en riktig Mitsukoshi? Alltså inte en moddad... Vore kul att äga en av 300 exemplar.
Grattis! Nu börjar the real WIS lifePrecis rivit av plasten![]()
![]()
Tackar, Hade en Tintin innan för ngt år sedan, ångrar den flippen såklart, längtan efter ny vart för storGrattis! Nu börjar the real WIS life![]()