Välkommen in i träsket!Hur du firar #Speedytuesday på rätt sätt - du köper en
Har velat ha en ny 005 sedan uppdateringen av boxen men har aldrig fått tummen ur. Nu var det dags.
![]()
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Välkommen in i träsket!Hur du firar #Speedytuesday på rätt sätt - du köper en
Har velat ha en ny 005 sedan uppdateringen av boxen men har aldrig fått tummen ur. Nu var det dags.
![]()
![]()
Bra! Jag är ute efter ett blankt i läder med alligatormönster, enligt min uppfattning det bästa man kan ha för att göra Speedyn riktigt dressy....
Sweet! Grattis till dig!Hur du firar #Speedytuesday på rätt sätt - du köper en
![]()
![]()
Det vi har idag benämns "Baton hands". Antagligen ville man öka läsbarheten. Det här var ingen designklocka utan en tool watch. Vill tro att läsbarheten var en aspekt som gjorde att NASA valde den. Så... utan dessa visare kanske ingen månfärd och denna tråd hade inte funnits...Är det någon som kan hjälpa mig lite med historien bakom visarna? Min uppfattning är att dom första referenserna hade Broad arrow, och att man sen övergick till Aplfa hands, och ytterligare senare övergick till det vi har idag (som jag inte vet vad dom heter). Genomfördes förändringarna på grund av tidsenliga designförändringar, eller var det funktionen man ändrade på. I min mening är både BA och AH snyggare än det vi har idag.
På favoritbandet från Hodinkee.
![]()
![]()
Omega Speedmaster 005
Så jäkla snyggt band! Vill ha!På favoritbandet från Hodinkee.
![]()
![]()
Omega Speedmaster 005
På favoritbandet från Hodinkee.
![]()
![]()
Omega Speedmaster 005
Riktigt snyggt! Har varit sugen på något liknande, tack för inspiration![]()
Så jäkla snyggt band! Vill ha!![]()
Fan det är ju den där länken jag vill ha.![]()
Ny länk på. Så jäkla korkat av Omega i dessa retrotider att inte erbjuda 1171 länken som option när man köper -005.
Jajemen, och bekvämare (fast det är ju en smaksak så klart)Fan det är ju den där länken jag vill ha.
Visst bärs den mindre än den nya länken?
Ja 1171 bärs mindre då den första mittlänken som sitter med end-länkarna kan böjas. På den nya är den fast och sticker därmed ut någon centimeter ytterligare. Diggar också 1171-länkenFan det är ju den där länken jag vill ha.
Visst bärs den mindre än den nya länken?
Snyggt minsann!På favoritbandet från Hodinkee.
![]()
![]()
Omega Speedmaster 005
Håller med, riktigt snyggt! Funderar på att skaffa ett sådant till min 60-tals Seamaster (i 18mm bredd förstås), men undrar om det är för tjockt för att se snyggt ut på en relativt tunn vintage klocka?
Tack, blir eventuellt en beställning, men märkte precis att 18mm short är slut. Misstänker att vanliga längden blir för lång på min drygt 16,5cm handled. Hittar dock ingen info om längden på Hodinkees hemsida. Får man fråga, vilken längd har du?Tack!
Det passar. Jag har haft det på min Reverso som är ca 7 mm tjock...![]()
Tack, blir eventuellt en beställning, men märkte precis att 18mm short är slut. Misstänker att vanliga längden blir för lång på min drygt 16,5cm handled. Hittar dock ingen info om längden på Hodinkees hemsida. Får man fråga, vilken längd har du?
Snyggt foto och snygg band.På favoritbandet från Hodinkee.
![]()
![]()
Omega Speedmaster 005
Snyggt! Jag tycker iof orginallänken gör sig bra oxå på 005/006![]()
Ny länk på. Så jäkla korkat av Omega i dessa retrotider att inte erbjuda 1171 länken som option när man köper -005.
@Ernesto - vad kostar bandet och hur beställer jag?
Samt vilken storlek om det fanns flera? Jag har exakt 16.5 men alla läder jag har passar bra.
Dock har jag fått göra extra hål i några hirsch vilket jag helst slipper.
Tänker till min 005 alltså.
Jag har personligen bara så ruskigt svårt för designen med de polerade smala länkbitarna. Hade det inte varit för att Grand Seiko envisas med den designen hade jag säkert provat en GS vid det här laget. Men sen tycker jag också den tunnare rassligare varianten är mer i stil och tidsenlig med Speedy-designen.Snyggt! Jag tycker iof orginallänken gör sig bra oxå på 005/006
SaftigtKostade 2500 kr inkl moms/tull från Hodinkee. Jag körde standardlängd bara, handled på 16 cm. Jag behöver göra extra hål i Hirsch storlek L - mitt Hodinkee passar perfekt.