• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Äntligen är den här! Min första Speedmaster, en 145.022-68 :)

Processen och jakten påbörjades någon gång under 2017. Vågar knappt tänka på hur många timmar det tagit... men det spelar ju ingen roll egentligen, det har varit både intressant och lärorikt (även om stundvis mycket stressigt)

0BC58167-5D1B-48A5-AC1C-861921B46ED6.jpeg

Processen och jakten påbörjades någon gång under 2017. Vågar knappt tänka på hur många timmar det tagit... men det spelar ju ingen roll egentligen, det har varit både intressant och lärorikt (även om stundvis mycket stressigt)

Fantastisk klocka du fått tag på! Riktigt fin, grattis!

Grym! Stort grattis! :)

Berätta!

Härligt, Grattis!

Vad är det för Bezel på den rackaren? Är den original? :)

Härligt, Grattis!

Vad är det för Bezel på den rackaren? Är den original? :)

Tack!

Telemeter bezeln fanns som tillval redan i början av 60-talet, men denna är tyvärr inte riktigt så gammal. Skillnaden på den äldre och nyare versionen är mittersta strecket på E:na:

139500-672338b3cadadf3a07680fd70b736b87.jpg

Lär vara oklart när den nyare versionen togs i bruk, men knappast var det ännu i slutet på 60-talet. Men jag gillar den oavsätt, tycker den e intressant :)

Hmm, borde kanske skriva av mej om jakten i nåt skede ;)

Senast ändrad:
Tack!

Telemeter bezeln fanns som tillval redan i början av 60-talet, men denna är tyvärr inte riktigt så gammal. Skillnaden på den äldre och nyare versionen är mittersta strecket på E:na:

139500-672338b3cadadf3a07680fd70b736b87.jpg

Lär vara oklart när den nyare versionentogs i bruk, men knappast var det ännu i slutet på 60-talet. Men jag gillar den oavsätt, tycker den e intressant :)

Hmm, borde kanske skriva av mej om jakten i nåt skede ;)

Så härligt nördigt som det ska vara, tack :)

Stort grattis! Klockan ser riktigt fin ut. Telemeter bezel är coolt :cool:

Någon som har koll på om/var man kan få tag på en ny telemeter el pulsations bezel idag. När jag frågat i butik har jag fått lite olika vaga svar

Jag fick ge 6' hos Huke i Malmö men jag har hört man kan komma undan mycket billigare. Kan kanske bero på hur bra kund du är hos återförsäljaren?
Okej hade hoppats på att de tog lite mindre betalt för länken. Tycker oginal länken till min 005 är snygg men jag stör mig på att den gör så att klockan bärs större. Får köra band så länge, får hålla ögona öppna efter beggad eller nått.

Okej hade hoppats på att de tog lite mindre betalt för länken. Tycker oginal länken till min 005 är snygg men jag stör mig på att den gör så att klockan bärs större. Får köra band så länge, får hålla ögona öppna efter beggad eller nått.
Gripenbro har en ute för 3,5 men de verkade inte jättesugna på att sälja den när jag försökte köpa.

Letat så mkt och valde den där tachyn, utveckla tack(y) ‍

Letat så mkt och valde den där tachyn, utveckla tack(y) ‍

Bra fråga. Även om jag prioriterar orginalitet så tycker jag priset på en fina DON bezels är så pass högt att jag inte vill bära en på min beater. En bezel är sist och slutligen en typ av bruksvara, precis som glas, krona och band.. Men hittar jag en DON till OK pris, eller en vintage Telemeter, så kommer jag nog att byta till en sådan, men såhär långt är jag nöjd... för själva klockan är precis som hag vill ha den. Och den slitna bezeln är kul den med :)

Tänker väl ungefär såhär för min 68a:
DON > vintage Telemeter > service Telemeter > andra specialare > DNN
...och att hitta en vintage Telemeter med kilometrar lär bli mycket svårt, så månne inte det blir någon typ av DON i något skede :rolleyes:

Senast ändrad:
Var väl nån eller några som hade Geckota vintage racing band från Royal straps? Isåfall lite bilder tack :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp