Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Glide-lock funktionen verkar ju vara en dröm! Underbart att kunna justera snabbt när handleden sväller! Jag hade kört på glide-lockHej,
Nu blir jag lite diffus här men - har svårt att hitta rätt passning på min Speedylänk (den senaste). Vill ha den på länk. Vad hade ni föredragit av följande;
Köpa den tidigare böjd-plåt-ref som man fortfarande kan sourca via Omega (ger vintagelook) alt modda med Seamaster-glide-lock? Ska fungera bra tydligen...
Hej,
Nu blir jag lite diffus här men - har svårt att hitta rätt passning på min Speedylänk (den senaste). Vill ha den på länk. Vad hade ni föredragit av följande;
Köpa den tidigare böjd-plåt-ref som man fortfarande kan sourca via Omega (ger vintagelook) alt modda med Seamaster-glide-lock? Ska fungera bra tydligen...
Har 1171 bättre möjligheter att anpassa längden än dagens 005-länk ?Tyvärr är ju Omegas lösning på glide-lock katastrofalt ful när den inte är i de två inresta lägena, + att storleken på spännet inte passar särskilt bra. Kör på en 1171, både snyggare och rimligare justering med tanke på utseende.
Den där var riktigt snygg!!Glad Påsk![]()
![]()
Tack för bild! Har länge undrat hur min Speedmaster skulle se ut med grått mockaband.Ha en skön söndag
![]()
Hur blev det med racing bandet du beställde?Då va det beställt hoppas det passar min 57:a lika bra som på din Moon.....
Fortfarande nöjd med bandet?Det ska bli kul att se hur kvalitén håller. Lite för kort tid att uttala sig ännu men helt klart över förväntan och det med tanke på de 200:- jag har lagt ut.
Jag har kortat bandet och kan bjuda på en genomskärningsbild precis innan jag gick på med ett fint sandpapper och sedan ”förslöt” med superlim. Återstår att se om det skivar upp sig som ett paket Pärsons Gourmetskinka
![]()
Spännet håller ingen finish men fyller sin funktion. Detta kommer förmodligen bytas mot ett original.
![]()
Har 1171 bättre möjligheter att anpassa längden än dagens 005-länk ?
Tycker det passar riktigt braTack för bild! Har länge undrat hur min Speedmaster skulle se ut med grått mockaband.
Var har du köpt det?Tycker det passar riktigt bra
![]()
![]()
Var har du köpt det?![]()
Köpte ett gäng av hook här på forumetVar har du köpt det?![]()
Det tycker jag med! Blir att köpa ett sådantTycker det passar riktigt bra
![]()
![]()
Fungerade mycket bättre än jag trodde det skulle göra. Snyggt!Testar perlon band.
![]()
Sand färgat.
![]()
Svart.
Håller med du, lite vintage stil över perlon som passar speedmastern braFungerade mycket bättre än jag trodde det skulle göra. Snyggt!
![]()
![]()
Grått är ju magiskt på speedyn![]()