• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Har funderat på att åter skaffa en Speedmaster men nu en vintage. Kraven är rätt enkla: inte alltför sliten, jämn och matchande patina samt step dial. Länk är ett plus men inte nödvändigt. Efter lite googlande verkar det mest prisvärda alternativet för mig vara en 145.022 -69 el -71, håller forumets Speedyexpertis med?

Ha en skön söndag
IMG_20180408_102504_260.jpg

Hej,
Nu blir jag lite diffus här men - har svårt att hitta rätt passning på min Speedylänk (den senaste). Vill ha den på länk. Vad hade ni föredragit av följande;
Köpa den tidigare böjd-plåt-ref som man fortfarande kan sourca via Omega (ger vintagelook) alt modda med Seamaster-glide-lock? Ska fungera bra tydligen...

Hej,
Nu blir jag lite diffus här men - har svårt att hitta rätt passning på min Speedylänk (den senaste). Vill ha den på länk. Vad hade ni föredragit av följande;
Köpa den tidigare böjd-plåt-ref som man fortfarande kan sourca via Omega (ger vintagelook) alt modda med Seamaster-glide-lock? Ska fungera bra tydligen...
Glide-lock funktionen verkar ju vara en dröm! Underbart att kunna justera snabbt när handleden sväller! Jag hade kört på glide-lock :)

Hej,

Tyvärr är ju Omegas lösning på glide-lock katastrofalt ful när den inte är i de två inresta lägena, + att storleken på spännet inte passar särskilt bra. Kör på en 1171, både snyggare och rimligare justering med tanke på utseende.

Tyvärr är ju Omegas lösning på glide-lock katastrofalt ful när den inte är i de två inresta lägena, + att storleken på spännet inte passar särskilt bra. Kör på en 1171, både snyggare och rimligare justering med tanke på utseende.
Har 1171 bättre möjligheter att anpassa längden än dagens 005-länk ?

Det ska bli kul att se hur kvalitén håller. Lite för kort tid att uttala sig ännu men helt klart över förväntan och det med tanke på de 200:- jag har lagt ut.

Jag har kortat bandet och kan bjuda på en genomskärningsbild precis innan jag gick på med ett fint sandpapper och sedan ”förslöt” med superlim. Återstår att se om det skivar upp sig som ett paket Pärsons Gourmetskinka

5D4F3AC7-6FF8-4CBF-AE5E-4009716418A5.jpeg

Spännet håller ingen finish men fyller sin funktion. Detta kommer förmodligen bytas mot ett original.

29E61FD7-9BE1-4B02-87D8-5C6593EF30B8.jpeg
Fortfarande nöjd med bandet?

Tillbaka
Topp