• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Schysst med Bond nato.
CD85A514-9CC3-46FB-8201-809DAAC13A7F.jpeg

Har fått hjärnspöken nu igen att klockan bärs för stort på mig så nu blir det att skippa länken och köra band istället! Tycker förövrigt att orginal länken är skitsnygg, synd bara att den gör klockan större.
IMG_20180405_155953.jpg
Det är därför 1171-länken är så trevlig, bärs exakt lika stor som klockhuvudet. Fint läder och håller med om att nya länken är riktigt snygg (och robustare)!

Börjar sakta men säkert sukta efter en Speedmaster, nämligen bestämt en 3570.50. Finns ett mycket trevligt exemplar där en äkta Mitsukoshi dial + visare för tillfället sitter på. Orginaltavlan följer naturligtvis med, likaså box + ostämplat cert. Priset är satt till kring 36000 sek vilket låter väldigt högt för en "normal" 3570.50. Kan experterna svara ifall tavlan är värd premium-prislappen?

Börjar sakta men säkert sukta efter en Speedmaster, nämligen bestämt en 3570.50. Finns ett mycket trevligt exemplar där en äkta Mitsukoshi dial + visare för tillfället sitter på. Orginaltavlan följer naturligtvis med, likaså box + ostämplat cert. Priset är satt till kring 36000 sek vilket låter väldigt högt för en "normal" 3570.50. Kan experterna svara ifall tavlan är värd premium-prislappen?
Betala premium för en franken?

På riktigt supersvårt att inte bära denna... Hade den varit badsäker hade det varit den optimala klockan ;)

06CD3DFA-9B87-4DF8-B19B-992D44E5D39E.jpeg

Omega Speedmaster 005
Japp. Jag har många gånger stuckit ut hakan och sagt att jag tycker det är världens snyggaste klocka.
Det tycker jag fortfarande. Alla håller inte med mig. Sen att den har ett överkomligt pris är bara ett plus! :)

speedy1.JPG

Tillbaka
Topp