Ja, mig veterligen så gör han detSkönt att det går att serva inom rikets gränser men kan man vara säker på att han använder 100% original-delar vid service?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, mig veterligen så gör han detSkönt att det går att serva inom rikets gränser men kan man vara säker på att han använder 100% original-delar vid service?
Vad kan vara bättre på en Speedy Tuesday än att ropa in en Speedy på auktion? Glad Speedy Tuesday på er allihopa![]()
![]()
Börjar bli en trend att skaffa speedy på en tisdag![]()
Jaha, då blev man med speedy, på en speedytuesday?! Velat fram och tillbaka jättemycket senaste om vad som skall bli nästa och om jag skall sälja andra klockor osv bara för att testa nytt! Kom fram till av att det jag nog mest ville ha/behövde var en vardagsklocka i behaglig storlek på länk som jag kan använda varje dag helt enkelt!
En enkel 005a! Jag tycker väldigt mycket om den redan endast länken som behövs dras till det mindre bara!
Speedy Tuesday LE gör sig verkligen bra på länk#speedytuesday
![]()
Oooh, en Speedy Tintin är bara så läckerPå dagens ST får min speedy Tintin va med.![]()
Stort grattis! Dina speedys skulle jag inte ha något emot att ta över! Du känner inte för att adoptera en 31åring?Vad kan vara bättre på en Speedy Tuesday än att ropa in en Speedy på auktion? Glad Speedy Tuesday på er allihopa![]()
![]()
Yes! TackarDen är fruktansvärt bra den där! Visst är det även 1171-länken du satt på?
JappSpeedy Tuesday LE gör sig verkligen bra på länkPassar bra till vit skjorta också, en riktig dressare
![]()
Har inte testat än, kommer bild inom kort.Hur blev det med racing bandet du beställde?
Otroligt fina bilder! Tack för att delar med digDelar med mig av helgens natt-fotografering här också. Speedy-tråden bör väl uppskatta "rymdfotografier"
![]()
![]()
![]()
![]()
Wow! Bara Wow! Rätt lång slutartid va?Delar med mig av helgens natt-fotografering här också. Speedy-tråden bör väl uppskatta "rymdfotografier"
![]()
![]()
![]()
![]()
Är det någon som har kvitto på sin gamla speedy pro från tidigare årtal? Klockor blir dyrare och dyrare, både vintage och nytt. Jag kan inte komma på någon klocka som har funnits kvar i princip oförändrad så länge i en tillverkares sortiment som månklockan. Därför borde just den här klockans prisbild över tid kunna ge oss en bild över hur mycket dyrare det har blivit att köpa klockor idag. Tillverkningskostnaden borde i min värld vara ungefär samma (om inte lägre) med tanke på att det är samma klocka.
Otroligt fina bilder! Tack för att delar med dig![]()
Tackar och bockar! 20sek slutartid, men det kräver ett objektiv som kan ta in väldigt mycket ljus under den tiden. Om man tar med för lång slutartid så blir stjärnorna att "släpa" pga jordens rotation.Wow! Bara Wow! Rätt lång slutartid va?
Intressant! Enligt statistiska centralbyrån så motsvarar detta ca 5 650 SEK i dagens penningvärde. Då kan man ställa sig frågan varför speedyn idag kostar närmare 40 000 SEK. Eller kanske ännu mer intressant, varför vi som i slutändan köper klockan anser att den är mer värd idag?En 105.012 från 66 kostade 645 SEK när den köptes i Örebro 1967.
Gryma bilder..Delar med mig av helgens natt-fotografering här också. Speedy-tråden bör väl uppskatta "rymdfotografier"
![]()
![]()
![]()
![]()
Enligt SCB:s "Prisomräknare" så motsvarar 645kr 1967 5669kr idag. Rätt gedigen skillnad mot 42k i list, om nu omvandling från SCB är hållbar.En 105.012 från 66 kostade 645 SEK när den köptes i Örebro 1967.
Har redan två grabbar, en 30 åring och en 29 åring så mina två 145.012-67 är redan intecknadeStort grattis! Dina speedys skulle jag inte ha något emot att ta över! Du känner inte för att adoptera en 31åring?![]()
Intressant! Enligt statistiska centralbyrån så motsvarar detta ca 5 650 SEK i dagens penningvärde. Då kan man ställa sig frågan varför speedyn idag kostar närmare 40 000 SEK. Eller kanske ännu mer intressant, varför vi som i slutändan köper klockan anser att den är mer värd idag?
Mycket mycket intressant men för att få perspektiv på det hela vad blir utfallet om vi tar tex en Rolex submariner av samma årgång?Enligt SCB:s "Prisomräknare" så motsvarar 645kr 1967 5669kr idag. Rätt gedigen skillnad mot 42k i list, om nu omvandling från SCB är hållbar.
Edit: @Clockzor var snabbare![]()
En 5512 kostade 590:- 1963 enligt denna post: https://klocksnack.se/threads/det-var-bättre-förr-postorder-rolex.90538/#post-2267577Mycket mycket intressant men för att få perspektiv på det hela vad blir utfallet om vi tar tex en Rolex submariner av samma årgång?