• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Jag köpte en original JB Champion för att använda till min 145.012-67 (var ju en av referenserna där länken användes samt även landade på månen) som har 20mm mellan luggarna. 105.003 referensen har 19mm mellan luggarna så där lär länken passa bättre. Nedan ser du hur det ser ut på min 67:a, som synes glappar det en hel del och länken är ganska så smal. Min personliga åsikt är att original 1039/516 är fan så mycket snyggare :D Du har rätt i att priset är rätt saftigt för en original JB Champion länk...
IMG_1398.jpg
IMG_1400.jpg
IMG_1401.jpg
IMG_1403.jpg
Hittade de här bilderna i fotoalbumet:
IMG_0654.jpg
IMG_0655.jpg
IMG_0656.jpg

Nägra dagar som speedyägare nu med 005, kan vara smekmånad men vilken fantastisk klocka! Så fruktansvärt allround, finns det någon bättre? E de rolex sub i så fall? Tveksamt! Speedy är roligare iaf om man jämför svart mot svart! Hesalite glaset ger en extra dimension och härlig känsla! Perfekt vardagsklocka, helt perfekt! grymt att ha den i samlingen nu också bland mina andra lite större mer ovanliga ur! Skulle det vara nått att invända på så är det låset på länken, länken i sig tycker jag är kanon och gedigen, men låset känns daterat! Hade vart bättre med ett butterflyclasp där

Senast ändrad:
Nägra dagar som speedyägare nu med 005, kan vara smekmånad men vilken fantastisk klocka! Så fruktansvärt allround, finns det någon bättre? E de rolex sub i så fall? Tveksamt! Speedy är roligare iaf om man jämför svart mot svart! Hesalite glaset ger en extra dimension och härlig känsla! Perfekt vardagsklocka, helt perfekt! grymt att ha den i samlingen nu också bland mina andra lite större mer ovanliga ur! Skulle det vara nått att invända på så är det låset på länken, länken i sig tycker jag är kanon och gedigen, men låset känns daterat! Hade vart bättre med ett butterflyclasp där
Håller med i det mesta du skriver, men butterfly clasp är enligt mig djävulens påfund :D vet inte varför men tycker vanligt viklås passar bättre på en "tool-watch" dessutom.

Otur. Det var samma med min. Servade den och bytte fjäder hos min uris i Skellefteå. Det är ändå bättre än att den skickas till Omega.
Sätter mitt sista hopp till Werner Koch på ABC annars var det här en jävligt dåligt klockaffär med hänsyn till att halva poängen var att jag köpte den nyservad :(

Sätter mitt sista hopp till Werner Koch på ABC annars var det här en jävligt dåligt klockaffär med hänsyn till att halva poängen var att jag köpte den nyservad :(
Ja, ibland blir det sådär. Vet inte vad ABC har för priser men tror det blir svårt att komma under 6-7kkr. Jag betalade 7 hos Urservice i Norr och de har förhållandevis låga priser annars.

Annan bild på FB än på IG.

Oväntat att just Omega släpper en LE... Men varför släpper de denna nu och inte under Basel 2018?

Bilagor

• A3D9DBA7-D2CE-4378-8AC5-CFC27BEB18C4.jpeg
    A3D9DBA7-D2CE-4378-8AC5-CFC27BEB18C4.jpeg
    90.7 KB · Visningar: 2
Tillbaka
Topp