• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Ha en bra tisdag!

64FE91B1-D7CA-4C7B-9203-845565C49BD8.jpeg

Nej, så är det inte. Mina sportklockor har mått väldigt bra av en dusch.
Du får göra en petriskålstest. Bakterier älskar fukt och om du inte frenetiskt sköljer efteråt så finns garanterat rester kvar av dels din smuts, dels tvål som inte riktigt sköljts bort. Utöver att man torkar ut packningarna ofantligt mycket snabbare men det är ju en ekonomisk fråga.

Inga problem här. Skrev ju att jag själv vill ha en ;)

Jo visst din poäng håller jag med om till viss del. Men Speedy är ju ändå hyfsat vanlig och Omega kanske inte är lika känt som Rolex men är ändå ett välkänt märke.

Var inte menat som ett hån mot Omega Speedmaster eller dess ägare. Tyckte det var en intressant frågeställning bara. Tack för övriga bra svar i tråden också. Men om någon tog illa vid sig får ni gärna "returnera" er speedy till mig, jag kan stå för frakten ;)
Tog det inte som ett hån och självklart en intressant frågeställning! Tycker absolut inte du ska tveka på en speedy pga att den är vanlig inom klockvärlden, det är ju en klassiker som funkar till allt och just därför är den ju vanlig. Det är ju detta som är så bra med speedyn, folk som är intresserade av klockor känner till den väl men "vanligt" folk har inte en aning om just denna modell. Den går liksom under radarn så inget man har för att skryta med direkt :).

Tog det inte som ett hån och självklart en intressant frågeställning! Tycker absolut inte du ska tveka på en speedy pga att den är vanlig inom klockvärlden, det är ju en klassiker som funkar till allt och just därför är den ju vanlig. Det är ju detta som är så bra med speedyn, folk som är intresserade av klockor känner till den väl men "vanligt" folk har inte en aning om just denna modell. Den går liksom under radarn så inget man har för att skryta med direkt :).
Därför tex jag införskaffade mig en! Mina andra klockor är både större dyrare och bra mycket ovanligare! Men ser speedyn som en grym motpol och nått man kan använda jämt, till allt!
Sen historiken osv! Stort plus!

Tisdag betyder självklart speedy! Ser nu att arbetsdagen nästan är slut med!

8DCABCE9-E33F-4BC3-A553-0F4D575ED9AC.jpeg

Lundgren och Kessler, folk som inte förstår hur stor Speedmaster är och vilken plats den har i historien är inte värda att ägna tid på. Folk som är insatta vet och det är därifrån man vill få uppmärksamhet om från någon ämdå. ;)

Senast ändrad:
Tjena.
Behöver lite hjälp ang hitta ngn som är bra på finlir. Följande gäller.
Har en Speedy Tuesday som jag vill montera länken 1450/808 på. Har ringt runt lite i Stockholm ( uppe på besök här i ca 1 vecka till) men ingen verkar vilja ta sig an uppdraget pga att det kräver viss modifiering av av ändbitar..
Är det någon som har något bra tips på någon som kan hjälpa mig?

Nu när sommaren närmar sig börjar jag fundera lite på somriga straps.
Någon som vet om 20mm gummina till seamasterserien passar på speedmaster PRO?

Tillbaka
Topp