• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Vill passa på att tipsa alla speedfreaks som söker NASA-strap i vettig längd att GasGasBones har öppnat upp sin webshop tillfälligt :)

God morgon!
DSC02929.jpg

Oh allmäktiga speedy-tråd! Överväger att komplettera min AT med en Speedy som examenspresent till mig själv. En årsklocka från -91 hade ju varit drömmen och det är ju ingen omöjlighet med denna eviga klassiker. Skulle ju helst av allt vilja ha en med 1450-länken men tycker mig ha kollat länge och väl utan att något dyker upp. Har jag helt missuppfattat det eller var inte det en vanligare länk de åren? Om inte 1450, finns det någon annan tredelad länk som såldes -91? Om jag inte hittar något med en länk som skiljer sig från dagens kan jag ju lika bra springa till en AD i samband med examen men hur kul är det? :D

Oh allmäktiga speedy-tråd! Överväger att komplettera min AT med en Speedy som examenspresent till mig själv. En årsklocka från -91 hade ju varit drömmen och det är ju ingen omöjlighet med denna eviga klassiker. Skulle ju helst av allt vilja ha en med 1450-länken men tycker mig ha kollat länge och väl utan att något dyker upp. Har jag helt missuppfattat det eller var inte det en vanligare länk de åren? Om inte 1450, finns det någon annan tredelad länk som såldes -91? Om jag inte hittar något med en länk som skiljer sig från dagens kan jag ju lika bra springa till en AD i samband med examen men hur kul är det? :D
http://www.omega-addict.com/reviews/bracelets/

1479 är nog vanligare från de perioden. Vill du köpa en ny länk med samma utseende som 1450 kan du köpa 1171 ny. Den är dock rätt rasslig jämfört med moderna länkar.

Var och klämde på en 005a och en FOIS i förra veckan, och någon av dem får nog helt enkelt bli nästa klocka. Wristshotsen ljuger lite tycker jag, personligen tyckte jag att båda satt bra.

Man får ju loss en ny 005 för runt 32-33 på Chrono24, och den verkar ju lista 42.400:- vad jag såg. Hört att Rob E kört 25%-kampanjer på Omega tidigare osv och då är man ju nere i samma pengar.
Hur mycket kan man göra på priset hos AD tro? Sponsrar gärna duktiga och trevliga handlare och skönt att ha köpt den hos AD I Sverige, men 10 papp vet jag inte om jag tycker det känns värt riktigt.

IMG_20180426_104745.jpg

IMG_20180426_111247.jpg

Tillbaka
Topp