• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Da blev det tirsdag igen
20171015_175012.jpg

MIn 105.012-65 kom på ett sunkigt läder som jag tänkte byta mot min JB Champion mesh. Fick inte loss bandstiften hur mycket jag än försökte med mitt Bergeon 6767 som aldrig svikit mig tidigare :( Tog klockan till Werner på ABC (Stockholm) och bad honom om hjälp. Han såg direkt att det var gamla Omega bandstift som jag aldrig sett och som man INTE tar loss på det sättet jag försökte göra det på... De ser ut så här:
Screen Shot 2018-04-25 at 13.52.19.png

Markerat de fjädrande sprintar som ställde till det för mig. Någon annan här som har erfarenhet av sådana bandstift?

MIn 105.012-65 kom på ett sunkigt läder som jag tänkte byta mot min JB Champion mesh. Fick inte loss bandstiften hur mycket jag än försökte med mitt Bergeon 6767 som aldrig svikit mig tidigare :( Tog klockan till Werner på ABC (Stockholm) och bad honom om hjälp. Han såg direkt att det var gamla Omega bandstift som jag aldrig sett och som man INTE tar loss på det sättet jag försökte göra det på... De ser ut så här:
Screen Shot 2018-04-25 at 13.52.19.png

Markerat de fjädrande sprintar som ställde till det för mig. Någon annan här som har erfarenhet av sådana bandstift?

Quick release spring bars, ganska smidigt när man enkelt vill byta band utan att behöva pilla med en massa verktyg och greja. :)
Har det på något läder till min gamla seamaster, jag tycker att det är himla smidigt.

quick release spring bars.jpg

quick release spring bars2.jpg

Quick release spring bars, ganska smidigt när man enkelt vill byta band utan att behöva pilla med en massa verktyg och greja. :)
Har det på något läder till min gamla seamaster, jag tycker att det är himla smidigt.

quick release spring bars.jpg

quick release spring bars2.jpg
Aha, jag missade säkert att studera lädret närmare, var helt inställd på att de var "vanliga" fjädrande bandstift :banghead: Får kolla på klockan när jag hämtar ut den från "säker förvaring" nästa gång, Werner behöll stiften när han satte på JB Champion länken, nyfiken på hur det fungerar med den länken :) Tack för att du delade med dig av din erfarenhet @Mållgan :)

Hej alla,

Stilrent i sin svarta enkelhet. Vad ligger NATO:t på för listpris?

Funderar på att byta det bruna racebandet i skin till ovan NATO eller det bifogade:

15A27EE2-D416-40CB-94C3-88FF29B62E73.png

Tillbaka
Topp