Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon som brukat FOIS under en längre tid och vill dela med sig av sina erfarenheter?
![]()
Mmm, Dot over 90Transitional o grillchips är väl bra![]()
![]()
Mmm, Dot over 90![]()
+1
Jag inväntar otåligt en FOIS, förhoppningsvis till på fredag men mest troligt nästa vecka
PS:
Vad kommer begreppet SPEEDY TUESDAY ifrån? Vad är grejen?
Tack! Sådan sinnesförvirring hoppas jag slippa men jag noterar detDen är så finOm du någonsin drabbas av total sinnesförvirring och får för dig att sälja den så anmäler jag mitt intresse
![]()
Stort grattis!Special dag. Välkomnar lillkillen till världen på en ST. Denna speedy är från 2018 och var så klart med vid förlossningen. Får bli grabbens årsklocka om 18-20år.
![]()
Självklart så vill man inte bli så förvirradTack! Sådan sinnesförvirring hoppas jag slippa men jag noterar det![]()
Hmm, om det är en transitional (i min världsbild en 145.022-68) så har den inte straight-lugs (kan vara vinkeln) samt att den har AML (ser ut som målad Omega-logga på bilden). @Magnusc, vill inte vara dum på något sätt men kan vi få se lite mer bilder, gärna en av boettlocket ocksåMmm.. Grillchips!!
.. hm, fel tråd!..
knapparna ser ENORMA ut utan kronskydd, riktigt fränt!
Hmm, om det är en transitional (i min världsbild en 145.022-68) så har den inte straight-lugs (kan vara vinkeln) samt att den har AML (ser ut som målad Omega-logga på bilden). @Magnusc, vill inte vara dum på något sätt men kan vi få se lite mer bilder, gärna en av boettlocket också![]()
Nu syns det bättreSjälvklart lugs, - PS packning är bytt
Trevlig helg! Fokuserar på vinet nu
Med vänlig hälsning,
Magnus
Jupp stämmer! Kämpade tappert ganska många timmar och leverans fick jag, dessvärre var jag en av dem som drabbades av kosmetiska avvikelser på urtavlan (2 gånger!) .....Satt inte du med flera enheter vid släppet o lyckades klicka hem en ST? Sålde du den eller tog ur tavlan?
Ok..då får man gratuleraJupp stämmer! Kämpade tappert ganska många timmar och leverans fick jag, dessvärre var jag en av dem som drabbades av kosmetiska avvikelser på urtavlan (2 gånger!) .....
Därför tyckte Omega att jag skulle få denna tavla som minne för livet (även denna med ärr)För övrigt är Omegas customer service det bästa jag upplevt från en tillverkare.
Hoppas denna variant släpps framöver, ser ännu bättre ut i 005:an imho.
Jupp stämmer! Kämpade tappert ganska många timmar och leverans fick jag, dessvärre var jag en av dem som drabbades av kosmetiska avvikelser på urtavlan (2 gånger!) .....
Därför tyckte Omega att jag skulle få denna tavla som minne för livet (även denna med ärr)För övrigt är Omegas customer service det bästa jag upplevt från en tillverkare.
Hoppas denna variant släpps framöver, ser ännu bättre ut i 005:an imho.
Ja, den ser ju fantastiskt bra ut. Vill ha! Men antar att det är stört omöjligt för mig att beställa den här tavlan?Ok..då får man gratulera
Själv hoppas jag att man släpper ”kopior” på the real deal om du förstår va jag menar. Är väl en av nackdelarna med omega att de spottar ut modeller ständigt.
Det ska ej gå och med rätta kan jag tycka. Aldrig hört att man får behålla tavlor faktiskt...träffade Claes (omega) i måndags och tavlor som ska bytas byts vid behov endast om klockan skickas till dem så att byte kan ske till korrekt tavla till modellen. (Stämmer även med vad både Rob E samt Engströms sagt till mig.) Går ej köpa tavlor löst längre. Förr var det mer frikostigt. Därav kan det finnas lite äldre tavlor i omlopp. Chuck måste haft värsta flytet även om det är trist med garantiärendenJa, den ser ju fantastiskt bra ut. Vill ha! Men antar att det är stört omöjligt för mig att beställa den här tavlan?
Får hålla med, skulle ju inte vara roligt för er ST-ägare om det började florera en massa standard-Speedys med samma tavla. Vid lite mer eftertanke så är jag också lite emot saker som försöker ge sig ut för att vara något det inte är. Med det ser ju som sagt superbra utDet ska ej gå och med rätta kan jag tycka. Aldrig hört att man får behålla tavlor faktiskt...träffade Claes (omega) i måndags och tavlor som ska bytas byts vid behov endast om klockan skickas till dem så att byte kan ske till korrekt tavla till modellen. (Stämmer även med vad både Rob E samt Engströms sagt till mig.) Går ej köpa tavlor löst längre. Förr var det mer frikostigt. Därav kan det finnas lite äldre tavlor i omlopp. Chuck måste haft värsta flytet även om det är trist med garantiärenden
Kom själv över en Apollo 11 tavla o satte den i en 005...såg ju väldigt bra ut men ändå fel...såldes..Får hålla med, skulle ju inte vara roligt för er ST-ägare om det började florera en massa standard-Speedys med samma tavla. Vid lite mer eftertanke så är jag också lite emot saker som försöker ge sig ut för att vara något det inte är. Med det ser ju som sagt superbra ut![]()
Stort grattisVar som barn fascinerad av rymden, och det även nu
Efter ett trevligt möte en KSare sitter nu en .005 från ’17 på armen. Känns bra att vara med i klubben
![]()