• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Hallå alla Speed-freaks. Vill så fasligt gärna komma med i er klubb!
Var har ni bäst erfarenhet av ett bra pris på en Speedmaster (.005) i Stockholm? Tänker om det är lika bra att slå till nu, innan prishöjningen i Augusti?
Hade egentligen tänkt spara ihop till den som en 35-årspresent till mig själv till December nästa år, som lämpligt skulle sammanfalla med Rob Engströms Decemberrea.
Men jag kanske borde öppna stora plånboken redan nu..:rolleyes:

Dra mig baklänges vilket häftigt släpp. Boxen var ju sanslöst fräck också!
box.png

65' utan länk är att ta i, men Omega har väl tittar på förra årets #ST och insett att det går att ta betalt.

Nu var jag förvisso för sent på det, men tycker klockan var lite väl orange för min smak. Nöjer mig med min #ST tills vidare.
Nu är jag svag för just orange så det var främst det jag gillade med klockan...

Ingen Ultraman för mig heller även om de orange detaljerna får det att vattnas. Får nöja mig med den vanliga..
2905AFA7-E3ED-4C6F-BA16-C0A6C32360B0.jpeg
Har oxå en förkärlek för orange detaljer och känns som en av få som faktiskt tycker att Pateks nya aquanaut ser ball ut :) Om vi dock skall prata om Speedy så är ju originalet så fruktansvärt bra redan så det är svårt att förbättra...

upload_2018-7-10_12-58-1.png

Vad tycker vi om "Ultraman"? Första reflektioner är att den är snygg! Lite töntigt kanske men ändå....:)
Tycker den är bra, men Hade gärna sett den lite renare. Lite mindre orange och inte fejkpatinerad lume. Vanliga sekundvisaren hade jag föredragit också. Stepdial, applicerad logo, Don och orange chrono-sekund hade räckt enligt mig. Men fortfarande ett bra släpp.

Den är kul men tror man tröttnar då den känns lite ”oklassisk” o svår buren. I rotation funkar den säkert bra.
Slår ju dock inte the one and only ST :)
96FF16AF-46CE-4BF2-9460-0C71F6FA58AC.jpeg
8D1CE2AE-BA15-4DAB-8104-982693BD1A53.jpeg
05ACAA1E-43D5-403D-BA5F-5A105F24A112.jpeg
Håller med om att ST är betydligt mer allround, fast gillar släppet ändå. Nu verkar alla vara reserverade ändå, så skaffa eller inte är ett icke-problem för stunden.

Tillbaka
Topp