Mythos
Basic
Då var man med i klubben#SpeedyWednesday
![]()
Välkommen in i stugvärmen!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Då var man med i klubben#SpeedyWednesday
![]()
Ja, det är sant! Men i brist på en sådan så får en ST2 ”Ultraman” dugaDet finns bara en Ultraman…
![]()
Mycket snygg med fin patina. En sådan står på önskelistan...Fick en 145.022-69 från 1971 i inbyte.
Är ruggigt nöjd med den![]()
Tack, tavlan är magisk, patineringen gör sig inte riktigt på fotoMycket snygg med fin patina. En sådan står på önskelistan...
Snyggt! Är insertet nyare?Tack, tavlan är magisk, patineringen gör sig inte riktigt på foto
Pre-moon rules
![]()
Den där länken är helt fantastiskMmm, pre-moon...
![]()
![]()
Ja det är nyare. Störde mig en aning i börjanSnyggt! Är insertet nyare?
Tack, 1039/516 är niceDen där länken är helt fantastisk
Så den heter alltså, undra på om den hade gått att kombinera med en modern speedy.Tack, 1039/516 är nice![]()
Tja, bör nog gå då den är 20mm, vet ej hur det kommer att se ut, får väl prova någon gång på min .006:a eller ST LESå den heter alltså, undra på om den hade gått att kombinera med en modern speedy.
We want pics of your speedys!Tja, bör nog gå då den är 20mm, vet ej hur det kommer att se ut, får väl prova någon gång på min .006:a eller ST LETill nya ST2 ”Ultraman” blir den väl ”tidsmässigt” korrekt med tanke på original Ultraman. Får prova när jag får den...
Ja men gör gärna det, kan nog blir bra tror jag. Kul att du lyckades knipa en ultramanTja, bör nog gå då den är 20mm, vet ej hur det kommer att se ut, får väl prova någon gång på min .006:a eller ST LETill nya ST2 ”Ultraman” blir den väl ”tidsmässigt” korrekt med tanke på original Ultraman. Får prova när jag får den...
Väntar tills jag fått min ST2 Ultraman samt fått tillbaka min andra 67:a från serviceWe want pics of your speedys!
Hur länge skulle Axel ha den? Blev det under hela sommaren?Väntar tills jag fått min ST2 Ultraman samt fått tillbaka min andra 67:a från service![]()
Ja, skulle bli hans sommarjobbHur länge skulle Axel ha den? Blev det under hela sommaren?
i UV-ljus framträder en siluett av Ultramans ansikte. Bandverktyg med UV-lampa medföljerJag kan inget om Ultraman TV-serien så ni andra får upplysa mig: vad händer i sekund sub-dialen? Det är något mönster där, right? Vad är det och vad representerar det?
Framförallt var det ingen som visste eller brydde sig något om Ultraman när jag köpte min.Ja, det är sant! Men i brist på en sådan så får en ST2 ”Ultraman” dugaAlla är inte så lyckligt lottade som du är som har en riktig Ultraman
Respekt!
Nyprodda 1039:an & skicka med, jatack!Nu är inte jag någon Omega fanboy , men jag önskar nästan den såg ut såhär... En riktigt usel photoshop(Picsart på telefonen) av mig.
![]()
Det är väl en 1039/516 länk du "photoshopat" på? Kommer säkerligen att prova med en av mina när jag väl får klockanNu är inte jag någon Omega fanboy , men jag önskar nästan den såg ut såhär... En riktigt usel photoshop(Picsart på telefonen) av mig.
![]()
Nej, jag tog bort prickarna i orange på tavlan. De påminner mig om svarta Rolex Milgaussen som inte tillverkas längre. Vet inte varför det stör mig dockDet är väl en 1039/516 länk du "photoshopat" på? Kommer säkerligen att prova med en av mina när jag väl får klockan![]()
Ah, OK då fattar jag. Missade helt att prickarna var borta, såg bara länken, så skadad är jagNej, jag tog bort prickarna i orange på tavlan. De påminner mig om svarta Rolex Milgaussen som inte tillverkas längre. Vet inte varför det stör mig dock*nitpicking*
Jag tror jag är den enda i världen som föredrar tavlan utan de.. Inte sett någon annan kommentera detAh, OK då fattar jag. Missade helt att prickarna var borta, såg bara länken, så skadad är jagTycker personligen att de orangea detaljerna på indexen är läckra
![]()
Ja, de kostar en hel del men är trots allt billigare än originaletFramförallt var det ingen som visste eller brydde sig något om Ultraman när jag köpte min.Inget premium heller. Snarare tvärtom då många trodde det var franken.
Men den nya är onekligen fin. Många roliga detaljer. Synd de är så för*annat dyra, bara.