Jag förstår dig fullständigt, grattis till en mycket fin 2998-62Tack, 2998-62. Lite för fin för att jag ska våga använda den. Men kul att ta fram och titta på ett par gånger per år.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag förstår dig fullständigt, grattis till en mycket fin 2998-62Tack, 2998-62. Lite för fin för att jag ska våga använda den. Men kul att ta fram och titta på ett par gånger per år.![]()
Har någon här köpt microjusteringslås till Speedmaster pro länken 005 nya länken alltså. Vet någon vilket refnummer de delarna har på låset och länkbitarna?
Köpte detta till min
![]()
117STZ001154 har 6stegs justering men själva claspen blev för stor tyckte jag så jag köpte 117STZ004666 istället, 2stegs justering å ca 1cm kortare clasp. Funkar klockrent!![]()
Coolt! Kan man få se hur det blev?![]()
Nu är detta 117STZ004666, det kortare.
Satte 117STZ001154 på min PO istället.
Notera att claspen är 20mm å länk är 18, lite därför jag ville ha det mindre också för det såg så väldigt blaffigt ut när det va stort på alla ledder så att säga.
PO länken är 20mm så det harmoniera bättre med det längre.
![]()
![]()
![]()
Det blev väldigt bra ändå tycker jag!
Var handlade du delarna?
Kan inte tänka mig att det ska vara någon fara. Enligt min uris så ska man använda chronon för att klockan ska må så bra som möjligt. Inte hela tiden, men man ska inte låta den stå stilla hela tiden.Med risk för att ställa dumma frågor, det här som omnämnts med att använda chronon som ”datumkomplikation” är inte det något ökar wear and tear på urverket osv? För att ex låta chronon gå oavbrutet sliter ju ganska hårt har jag hört, tänker att hela tiden ha chronon ”låst” borde ge tryck på någon fjäder eller liknande?
Men har absolut ingen koll pch därav frågan![]()
Kan inte tänka mig att det ska vara någon fara. Enligt min uris så ska man använda chronon för att klockan ska må så bra som möjligt. Inte hela tiden, men man ska inte låta den stå stilla hela tiden.
Ja, men frågan är om det är skillnad på kronograf i noll-läge eller stoppat läge?Kan inte tänka mig att det ska vara någon fara. Enligt min uris så ska man använda chronon för att klockan ska må så bra som möjligt. Inte hela tiden, men man ska inte låta den stå stilla hela tiden.
Helt sjukt, undrar om det blir någon special version nästa årÅrsdagen av första månlandningen idag, tänk att det var 49 år sedan, otroligt
![]()
Ja, det blir det helt säkertHelt sjukt, undrar om det blir någon special version nästa år![]()
Tycker inte det känns logiskt att det skulle vara någon skillnad, men ska inte säga något med säkerhet.Ja, men frågan är om det är skillnad på kronograf i noll-läge eller stoppat läge?
Sett den här posten? https://klocksnack.se/threads/Ω-speedmaster-tråden.45409/page-535#post-2313771Överrös mig med era bilder på trilogi Speedyn!![]()
Ja, men frågan är om det är skillnad på kronograf i noll-läge eller stoppat läge?
Någon i denna eminenta tråd som sitter på en ”Blue side of the Moon” och kan kasta upp lite bilder?![]()
Bortsett vintage graals har jag svårt att se hur detta ska överträffas vid 50 års jubilie.
Medveten om att jag spammar bilder men bara så alla förstår hur bra denna är. Sen är ju historien bakom o communityn spännande...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Önskas fler bilder så säg till![]()
Ja, den där är liksom WIS-klockan personifierad. Det kan bli dyrare och häftigare men egentligen inte mycket bättreBortsett vintage graals har jag svårt att se hur detta ska överträffas vid 50 års jubilie.
Medveten om att jag spammar bilder men bara så alla förstår hur bra denna är. Sen är ju historien bakom o communityn spännande...
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Önskas fler bilder så säg till![]()
Riktigt fint med blånerade visare och index! Passar klockan super! Härlig bild för övrigt dessutom!Broad arrow
![]()