• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Vet att denna inte är en "autentisk" moonwatch speedmaster.. Men tycker den var riktigt snygg (o smidigt med automatisk master chronometer).
Screenshot_20180808-180104.jpg

Håller med! Tycker också den är fin! Gillar det uppdaterade verket. Ogillar storleken på 44 mm.
Omgjord sedan tidigare modeller i 44, minskad höjd och brantare ändlänkar så upplevs inte så stort som man kan befara. Grymt verk, skulle verkligen vilja ha en klocka med 9900. Överprisad, varför skall denna vara dyrare än PO chrono?

• Like
Reactions: Kai
Håller med! Tycker också den är fin! Gillar det uppdaterade verket. Ogillar storleken på 44 mm.
Omgjord sedan tidigare modeller i 44, minskad höjd och brantare ändlänkar så upplevs inte så stort som man kan befara. Grymt verk, skulle verkligen vilja ha en klocka med 9900. Överprisad, varför skall denna vara dyrare än PO chrono?
Ja blev oxå lite rädd när man såg storleken på den... Men om den inte upplevs så stor så måste den nog provas.

Jag har sett att en del kör gummi till sina speedmasters, jag är själv väldigt sugen på det, men det känna lite konstigt med tanke på att inget annat med klockan klara speciellt mycket vatten. Hur tänker ni kring det?

Jag har sett att en del kör gummi till sina speedmasters, jag är själv väldigt sugen på det, men det känna lite konstigt med tanke på att inget annat med klockan klara speciellt mycket vatten. Hur tänker ni kring det?
Tycker ett bra gummi kan vara bekvämare att bära en tex läder och framförallt snyggare än Nato.
Så jag ser absolut gummi som ett alternativt även om klockan inte är avsedd för att bada med :)

Tycker ett bra gummi kan vara bekvämare att bära en tex läder och framförallt snyggare än Nato.
Så jag ser absolut gummi som ett alternativt även om klockan inte är avsedd för att bada med :)
Så astronauterna kör vattenträning med en klocka som inte går att bada med :eek: speedyn klarar bad, badade med min massor med gånger och omega själva klassar den som fine att simma med. Självklart ingen dykare, men plaska runt lite med är definitivt inga problem om allt är som det ska.
Skulle dock köra tropic, annat gummi skulle nog se skumt ut.

Har ägt min Speedmaster i några timmar och redan hunnit testa den på ett gäng olika band.
Kommer troligtvis att bäras mest på läder följt av länken! :)
Även fast det inkluderade Omega-Natot känns väldigt välgjort kommer jag nog aldrig komma överens med Nato :D
3065C059-1D84-4014-81F9-8D9C807B8657.jpeg
6D1729F6-6B9A-49FE-80A0-05FEA02CBD73.jpeg
F73C6EF4-9071-405E-AB83-F39BAF032A5C.jpeg

Har ägt min Speedmaster i några timmar och redan hunnit testa den på ett gäng olika band.
Kommer troligtvis att bäras mest på läder följt av länken! :)
Även fast det inkluderade Omega-Natot känns väldigt välgjort kommer jag nog aldrig komma överens med Nato :D
3065C059-1D84-4014-81F9-8D9C807B8657.jpeg
6D1729F6-6B9A-49FE-80A0-05FEA02CBD73.jpeg
F73C6EF4-9071-405E-AB83-F39BAF032A5C.jpeg

Stort grattis och välkommen till gänget! :D
Nej, natot går direkt bort och läder fungerar super på denna skönhet. Jag föredrar dock länken :cigar: Har råkört läder innan på alla klockor så har väl tröttnat...

Tillbaka
Topp