Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det har du helt rätt iMåste vara en av de mest tidslösa klockorna som finns nästan!
Vet att denna inte är en "autentisk" moonwatch speedmaster.. Men tycker den var riktigt snygg (o smidigt med automatisk master chronometer).
![]()
Mmmm, förstår hur du tänker, jag oxå, men tyckte den var riktigt snygg iaf.. O metas urverket är nice! Pris: 82kkr enligt deras hemsida.Är lite kluven till den. Teknisk briljant. Ganska snygg, svarta visare var nice. Lite för modern för att vara en speedy. Och jag antar dyr med det urverket?
Jag tycker den är svinball. Tycker ändå att Omega vårdar arvet väl i denna. GSOTM m fl är också riktigt fina.Vet att denna inte är en "autentisk" moonwatch speedmaster.. Men tycker den var riktigt snygg (o smidigt med automatisk master chronometer).
![]()
Håller med! Tycker också den är fin! Gillar det uppdaterade verket. Ogillar storleken på 44 mm.Vet att denna inte är en "autentisk" moonwatch speedmaster.. Men tycker den var riktigt snygg (o smidigt med automatisk master chronometer).
![]()
Omgjord sedan tidigare modeller i 44, minskad höjd och brantare ändlänkar så upplevs inte så stort som man kan befara. Grymt verk, skulle verkligen vilja ha en klocka med 9900. Överprisad, varför skall denna vara dyrare än PO chrono?Håller med! Tycker också den är fin! Gillar det uppdaterade verket. Ogillar storleken på 44 mm.
Håller med! Tycker också den är fin! Gillar det uppdaterade verket. Ogillar storleken på 44 mm.
Ja blev oxå lite rädd när man såg storleken på den... Men om den inte upplevs så stor så måste den nog provas.Omgjord sedan tidigare modeller i 44, minskad höjd och brantare ändlänkar så upplevs inte så stort som man kan befara. Grymt verk, skulle verkligen vilja ha en klocka med 9900. Överprisad, varför skall denna vara dyrare än PO chrono?
Vad är det för ref på den? Sjukt ball!!
https://klocksnack.se/threads/dagens-klocka-ny-tråd.90290/page-177#post-2442520Vad är det för ref på den? Sjukt ball!!
Snyggt! Söker också ett sådant till min speedy. Får man fråga hur du fick tag på den?Blir mer och mer förälskad i denna skönhet för varje dag som gårNu kan jag förvara och transportera den säkert också
![]()
Snyggt! Söker också ett sådant till min speedy. Får man fråga hur du fick tag på den?![]()
Uppfattat, tack! Ställde också frågan i samma tråd innan dig ser jag nu, men den har väl kommit bort i mängden. Får slänga iväg ett PMAbsolut! Jag köpte det av @Totte här på KS via en BCF-event
https://klocksnack.se/threads/aukti...longines-tag-heuer-certina-tissot-rado.96017/ Skadar inte att kontakta honom (mycket trevlig prick) och höra om han har fler att sälja![]()
Uppfattat, tack! Ställde också frågan i samma tråd innan dig ser jag nu, men den har väl kommit bort i mängden. Får slänga iväg ett PM![]()
Servicecase, klockan kommer tillbaka i detta från Omega om man lämnat in den. Går inte att beställa/köpa nytt men säljs rätt regelbundet här.Snyggt! Söker också ett sådant till min speedy. Får man fråga hur du fick tag på den?![]()
När man inte har använt speedyn på bra länge så känns det bara helrätt när den sitter på igen!Äntligen fredag! Lite över 1 år med den här skönheten som fått konkurrens av en Sinn UX över badsäsongen men som nu hittat tillbaks till handleden. Känns inte helt fel!
![]()
Allt klär en skönhet! Prova och posta bildJag har sett att en del kör gummi till sina speedmasters, jag är själv väldigt sugen på det, men det känna lite konstigt med tanke på att inget annat med klockan klara speciellt mycket vatten. Hur tänker ni kring det?
Tycker ett bra gummi kan vara bekvämare att bära en tex läder och framförallt snyggare än Nato.Jag har sett att en del kör gummi till sina speedmasters, jag är själv väldigt sugen på det, men det känna lite konstigt med tanke på att inget annat med klockan klara speciellt mycket vatten. Hur tänker ni kring det?
Svart tropic är ju jävligt snyggt imho. Tycker det passar riktigt bra.Jag har sett att en del kör gummi till sina speedmasters, jag är själv väldigt sugen på det, men det känna lite konstigt med tanke på att inget annat med klockan klara speciellt mycket vatten. Hur tänker ni kring det?
Jag har sett att en del kör gummi till sina speedmasters, jag är själv väldigt sugen på det, men det känna lite konstigt med tanke på att inget annat med klockan klara speciellt mycket vatten. Hur tänker ni kring det?
Så astronauterna kör vattenträning med en klocka som inte går att bada medTycker ett bra gummi kan vara bekvämare att bära en tex läder och framförallt snyggare än Nato.
Så jag ser absolut gummi som ett alternativt även om klockan inte är avsedd för att bada med![]()
Finns några ute på Kaplans kommande auktion: https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3426Där ser man! Gör det!Hoppas du får tag på ett! Snyggt och smidigt
![]()
Finns några ute på Kaplans kommande auktion: https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3426
T.ex. det här: https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3426/vara/1458044
Har ägt min Speedmaster i några timmar och redan hunnit testa den på ett gäng olika band.
Kommer troligtvis att bäras mest på läder följt av länken!
Även fast det inkluderade Omega-Natot känns väldigt välgjort kommer jag nog aldrig komma överens med Nato
![]()
![]()
![]()