• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Jag skulle tro att man kommer att springa runt hela dagarna och leta UV-ljus, alternativt ha den medföljande lampan i fickan... Coolt ju...:cool:

Tack @ERIKSON URHANDEL för titten .

20180823_123547.jpg
20180823_123616.jpg
Förevigt nöje kommer bli discobowling på fredagar! :)

Grymt Hasse, gratulerar till fångsten. Förväntansfull på kombinationen med 1039:an på... :)
Mmm, jag med... Försökte sätta på den med den var nog lite för mycket av goda drycker så jag gav upp och satte på lädret istället. Har en 1171/63 som jag också kommer att prova med, om jag är lite vågad så kanske jag sätter på en Omega Shark Mesh också :D

Mmm, jag med... Försökte sätta på den med den var nog lite för mycket av goda drycker så jag gav upp och satte på lädret istället. Har en 1171/63 som jag också kommer att prova med, om jag är lite vågad så kanske jag sätter på en Omega Shark Mesh också :D
Haha lika bra att avvakta ;) jag ska beställa en 1171:a iallafall, får nöja mig där.

Ok, nu är jag helt uppe i varv efter dagens klockköp (ok, champagne och övrigt vin har givetvis sin inverkan också...), vad sägs om en liten tävling? Kanske inte så mycket till tävling eller i pris men den som kan klura ut vad jag är ute efter i utifrån denna bild får min "Moonwatch Only 1st edition" att avhämtas i Stockholmsområdet (lugn, jag har 2nd edition också):
  1. Vilken benämning har länkarna?
  2. Vilka Speedys är det mest förknippade med?
  3. Vad har klockorna i fråga 2 gemensamt i Moonwatch sammanhang (liten ledtråd insmugen här för den observante...)?
PM:a svaren till mig så slipper vi "kladda" ned den här tråden, observera att jag givetvis är enhällig domare så om viss tveksamhet /tolkning uppstår så är det mina definitioner och tankar som gäller, först med rätt svar får givetvis boken! Resultatet redovisas i tråden :)

IMG_1139.jpg

Ok, nu är jag helt uppe i varv efter dagens klockköp (ok, champagne och övrigt vin har givetvis sin inverkan också...), vad sägs om en liten tävling? Kanske inte så mycket till tävling eller i pris men den som kan klura ut vad jag är ute efter i utifrån denna bild får min "Moonwatch Only 1st edition" att avhämtas i Stockholmsområdet (lugn, jag har 2nd edition också):
  3. Vad har klockorna i fråga 2 gemensamt i Moonwatch sammanhang (liten ledtråd insmugen här för den observante...)?
PM:a svaren till mig så slipper vi "kladda" ned den här tråden, observera att jag givetvis är enhällig domare så om viss tveksamhet /tolkning uppstår så är det mina definitioner och tankar som gäller, först med rätt svar får givetvis boken! Resultatet redovisas i tråden :)

IMG_1139.jpg
Roligt! Jag har precis skickat in mitt frågeformulär :) Håller tummarna...

IMG_1139.jpg
Jag blåser av tävlingen i morgon 22:00, närmast vinner :)

Tillbaka
Topp