• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Äntligen kom 1171/633-länken! Fan vad bra det blev :woot:

IMG_6551.JPG

IMG_6552.JPG

IMG_6553.JPG

IMG_6554.JPG

Amen... Det här var ju inte bra. Nu måste jag verkligen byta originallänken :p Så jädra snyggt!

IMG_6551.JPG

IMG_6552.JPG

IMG_6553.JPG

IMG_6554.JPG
Brukar nöja mig med att gilla inlägg men det räcker ju inte här. Detta måste vara något av det bästa som kan pryda en arm! Bra kombo med jackan också, blir ju avundsjuk å det grövsta :woot: Bjuder gärna på en kaffe/öl för att få klämma på den live någon gång...

Brukar nöja mig med att gilla inlägg men det räcker ju inte här. Detta måste vara något av det bästa som kan pryda en arm! Bra kombo med jackan också, blir ju avundsjuk å det grövsta :woot: Bjuder gärna på en kaffe/öl för att få klämma på den live någon gång...
Haha fantastiskt inlägg. Tackar!

Öl gillar jag så absolut!

Konstigt att omega inte har gjort ändlänkar som passar 005 rakt av till 1171 länken?? Verkar ju inte direkt ovanligt att just montera den länken på speedyn!

Konstigt att omega inte har gjort ändlänkar som passar 005 rakt av till 1171 länken?? Verkar ju inte direkt ovanligt att just montera den länken på speedyn!
Ändlänkarna är avsiktligt för breda, tanken är att man ska fila till dem för att få perfekt passform på klockan. Länken anses vara reservdel/utbytesdel för äldre speedmasters där slitage och poleringar kan ha gjort att fästet är större än på en splitter ny.

IMG_6551.JPG

IMG_6552.JPG

IMG_6553.JPG

IMG_6554.JPG
Snyggt! Ta det lugnt nu bara...nackdelen med länken är att den tål inte speciellt tuffa tag...särskilt bladen (vikningen) ska du vara försiktigt med. Lägger du ifrån dig klockan så knäpp gärna länken så du ej riskera att böja bladen. Finns även en lite "hake" på insidan av låset som kan böja sig om man bär länken för tight. Finns ju mängder av justeringar i låset vilket är nice...synd att det inte är så med 005 länken.

Senast ändrad:
Ändlänkarna är avsiktligt för breda, tanken är att man ska fila till dem för att få perfekt passform på klockan. Länken anses vara reservdel/utbytesdel för äldre speedmasters där slitage och poleringar kan ha gjort att fästet är större än på en splitter ny.
Måste vara så då min vintage 1171/633 passade perfekt till min ST LE :)

Snyggt! Ta det lugnt nu bara...nackdelen med länken är att den tål inte speciellt tuffa tag...särskilt bladen (vikningen) ska du vara försiktigt med. Lägger du ifrån dig klockan så knäpp gärna länken så du ej riskera att böja bladen. Finns även en lite "hake" på insidan av låset som kan böja sig om man bär länken för tight. Finns ju mängder av justeringar i låset vilket är nice...synd att det inte är så 005 länken.
Tack för tipsen!
Den här länken har dock stift, och behövde inte klippas som du nämnde i pm. Men kanske är samma ändå?
Låset borde vara samma i alla fall.

Tack för tipsen!
Den här länken har dock stift, och behövde inte klippas som du nämnde i pm. Men kanske är samma ändå?
Låset borde vara samma i alla fall.

Ahh..va nog ja som tänkte fel...va samma på den jag hade...dock vet i tusan om det är så lätt att sätta tillbaka borttagna länkbitar?

Jaha då förstår jag :).
Rimligtvis borde det alltså finnas ändlänkar för både nya och gamla speedys ;)

Tillbaka
Topp