• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Jag blev sugen på att byta till ett brunt natoband och skulle just börja krisa av insikten att jag uppenbarligen inte har nåt (hur är det ens möjligt?:woot:) när jag återupptäckte det här sköna canvasstrapet från Haveston. Sinnesfriden är åter total.:cigar:
2E94D9E0-3C1A-455D-8F1A-619049FE341F.jpeg

Kolla med @Hasse Varg om det behövs justering av ändlänkarna, han har en 1039 på sin tror jag. Annars är nog 1171 lättare att få tag på och billigare.
Ja, jag har en 1039/516 på min Ultraman 2, behövde inte göra någon justering alls för att få ändlänkarna på plats. Har en vintage 1171/633 på min "vanliga" ST LE och behövde inte göra någon justering alls där heller. Har en ny 1171 (satt på en 105.012-65 jag köpt, har nu original 1506/16 till den) som jag provat till Ultraman 2, använde vintage 633 ändlänkar då jag tycker de är charmigare än de nya (som i mitt fall är de som helt saknar märkning), inga problem där heller. Har hört att vissa behövt slipa ned ändlänkarna för att få dem att passa men då tror jag att de har de nya 633-ändlänkar.

Hej!
Kommer över ett original viklås till min speedmaster, någon som har koll på vilka mått ett läderband ska ha för att passa på klockan och låset?

Har ni några favoritsidor ni brukar beställa läderband ifrån? :) Kollat Royal Straps men det mesta är slut där. Hirsch finns ju också såklart. Några andra tips?

Jag har kikat en del på olika Omega Speedmaster, men kan inte riktigt hitta något som är spot-on i mitt tycke. Finns det någon Speedmaster alls med arabiska siffror? Kan inte påstå att jag hittat så mycket om det.

Jag har kikat en del på olika Omega Speedmaster, men kan inte riktigt hitta något som är spot-on i mitt tycke. Finns det någon Speedmaster alls med arabiska siffror? Kan inte påstå att jag hittat så mycket om det.

Finns en del varianter
För damer på 38mm. Men funkar nog för män med. ref:324.33.38.40.06.001
soldier-32433384006001.png

Hoodinkee LE edition ref:???
HODINKEESpeedmaster-1.jpg

Sedan fins det andra varianter som man ka hitta begangnade tex denna broad arrow
Ref: 321.13.44.50.01.001

81R-naBKrqL._AC_UY700_.jpg

Finns även datum speedy
Ref:3513.52.00
omega-speedmaster-date-black-arabic-dial-steel-mens-watch-35135200-169897_b.jpg

Så en del som är tagna ur produktion annars får man köpa en hodinkee eller en "För damer" .
Hoppas det var till hjälp

Senast ändrad:
Du skall givetvis ha en sådan här :D
speedyArabic.jpg

Gick en på Auktionsverket nyligen:
https://online.auktionsverket.se/1810/574237-omega-speedmaster-mens-watch-/
finns några ute på Chrono24 också. Skulle kunna tänka mig en själv faktiskt :) Vad jag vet så var det förlagan/inspirationskällan till den Hoodinke nyligen tog fram, se svaret från @Norrman ovan.

Du skall givetvis ha en sådan här :D
speedyArabic.jpg

Gick en på Auktionsverket nyligen:
https://online.auktionsverket.se/1810/574237-omega-speedmaster-mens-watch-/
finns några ute på Chrono24 också. Skulle kunna tänka mig en själv faktiskt :) Vad jag vet så var det förlagan/inspirationskällan till den Hoodinke nyligen tog fram, se svaret från @Norrman ovan.
Ja den där är bra mycket snyggare än den styggelse som hodinkee designat ;)

Wow, du har jobbat på bra, hesaliten ser verkligen helt perfekt ut :)
Tackar och bugar. Ja hesalite är bra charmigt:cool:

Finns en del varianter
För damer på 38mm. Men funkar nog för män med. ref:324.33.38.40.06.001
soldier-32433384006001.png

Hoodinkee LE edition ref:???
HODINKEESpeedmaster-1.jpg

Sedan fins det andra varianter som man ka hitta begangnade tex denna broad arrow
Ref: 321.13.44.50.01.001

81R-naBKrqL._AC_UY700_.jpg

Finns även datum speedy
Ref:3513.52.00
omega-speedmaster-date-black-arabic-dial-steel-mens-watch-35135200-169897_b.jpg

Så en del som är tagna ur produktion annars får man köpa en hodinkee eller en "För damer" .
Hoppas det var till hjälp

Broad arrow var jäkligt snygg! Den ska jag jaga lite på tror jag. :)

Tillbaka
Topp