• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Den blir bare bedre og bedre.
3EB295AD-D7C9-4468-8E54-EA19F8DFBCBA.jpeg

Hej alla,
Tacksam för lite input från Er forummedlemmar.
Har ägt ett antal speedys av både äldre och nya modell.
Har haft dom några månader och sedan flippat vidare. Efteråt har dock alltid saknaden funnits där.
Nu till frågan: Har fått ett rejält sug efter DSOTM. Har dock aldrig ägt en klocka som har black coated boett.
Kommer jag tröttna på detta? Den är ju betydligt dyrare i inköp (även beg) än 005 an.
Någon som äger och kan ge sin input. Tacksam för all synpunkter.
Ha en fantastisk dag :)

Hej alla,
Tacksam för lite input från Er forummedlemmar.
Har ägt ett antal speedys av både äldre och nya modell.
Har haft dom några månader och sedan flippat vidare. Efteråt har dock alltid saknaden funnits där.
Nu till frågan: Har fått ett rejält sug efter DSOTM. Har dock aldrig ägt en klocka som har black coated boett.
Kommer jag tröttna på detta? Den är ju betydligt dyrare i inköp (även beg) än 005 an.
Någon som äger och kan ge sin input. Tacksam för all synpunkter.
Ha en fantastisk dag :)
Klart att du kommer tröttna. Men klart att du ska testa ;)

Är i kontakt med en snubbe från Tyskland på Omega Forums som ett tag var intresserad av att byta den 145.012-67 jag har ute på Säljes (som jag inte verkar få såld...) mot en Speedy Gemini 4. Blev inget av den affären, han hade haft den ute på Omega Forums ett bra tag och ledsnade innan jag bestämde mig för byte (hörde tyvärr av mig lite för sent :(). Han håller på att kränga av sin klocksamling och har erbjudit mig att köpa den här finingen, vad tror ni om den?
Screenshot 2018-10-31 at 20.54.54.png

Är i kontakt med en snubbe från Tyskland på Omega Forums som ett tag var intresserad av att byta den 145.012-67 jag har ute på Säljes (som jag inte verkar få såld...) mot en Speedy Gemini 4. Blev inget av den affären, han hade haft den ute på Omega Forums ett bra tag och ledsnade innan jag bestämde mig för byte (hörde tyvärr av mig lite för sent :(). Han håller på att kränga av sin klocksamling och har erbjudit mig att köpa den här finingen, vad tror ni om den?
Antar att några av er sedan har sett att det är en sk. "Holy Grail", den här sidan beskriver den ingående och vad jag kan se så är klockan jag är erbjuden att köpa "the real thing" :)
https://www.omegaholygrail.com

Antar att några av er sedan har sett att det är en sk. "Holy Grail", den här sidan beskriver den ingående och vad jag kan se så är klockan jag är erbjuden att köpa "the real thing" :)
Om du är sugen på en Holy Grail är det väl ett utmärkt tillfälle! Satt också och tittade runt på lite referenssidor och vad jag kan se verkar den ju legit (i mina amatörögon). Sen beror det väl på vad han vill ha för den också och om du tycker det är värt att lägga pengarna på istället för nåt annat du trånar efter?

Hmm, skulle ha skippat whiskyn, ser ut som om minut visaren tyvärr är replacement :(
Edit: Vid närmare titt så är den nog korrekt i alla fall.
Om du är sugen på en Holy Grail är det väl ett utmärkt tillfälle! Satt också och tittade runt på lite referenssidor och vad jag kan se verkar den ju legit (i mina amatörögon). Sen beror det väl på vad han vill ha för den också och om du tycker det är värt att lägga pengarna på istället för nåt annat du trånar efter?
Svarade på hans mail med fråga om hur mycket han vill ha för den, få se vilket svar jag får... Läser man under "PRICE & VALUE" i sidan jag länkat till så är det förmodligen frågan om ett ganska så högt pris jag får som svar :nailbiting:

Ingen som sitter på lite smaskiga bilder av FOIS på nato? :) Ni som har, tycker ni att den blir "topptung?" på nato eller hur bär den?

Tillbaka
Topp