• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

I was thinking about the red... I like the date placement though. I guess my only real concern is if I don't like it... I have a feel a rare ref like this could be hard to sell again.
Yeah, it's probably not as easy to sell as the pro. But if you find it at a good price you should not loose to much.

Yeah, it's probably not as easy to sell as the pro. But if you find it at a good price you should not loose to much.
25k sound like a lot? There are 2 on Chrono24 for 33k, and one sold on eBay for 45k. That's not enough data to get reliable price info though..... Ughhhh, I'm torn hahaha. I wanna try it, but I don't want to be stuck with something I don't like.

25k sound like a lot? There are 2 on Chrono24 for 33k, and one sold on eBay for 45k. That's not enough data to get reliable price info though..... Ughhhh, I'm torn hahaha. I wanna try it, but I don't want to be stuck with something I don't like.
Yeah that's the problem with the less popular models. You just got to figure out if it's worth it ;)

C8C2EED3-DB76-4CB3-8ADA-24AC00C41A6F.jpeg
005 med racing band, bra combo :)

Halloj i tråden.
Har två frågor ang speedy, hur mkt kan / skall / bör jag dra upp klockan när den står still samt finns det ett stopp? (typ som i många panerai, där det finns ett distinkt stopp)
483DBC2D-0D35-433E-865A-8CDE1FFF1AB8.jpeg
Omega själva rekommenderar att dra upp den en gång om dagen, exempelvis varje morgon om du använder den dagligen. Du kommer att känna när det tar stopp, inga konstigheter med det:)

Halloj i tråden.
Har två frågor ang speedy, hur mkt kan / skall / bör jag dra upp klockan när den står still samt finns det ett stopp? (typ som i många panerai, där det finns ett distinkt stopp)
483DBC2D-0D35-433E-865A-8CDE1FFF1AB8.jpeg
Som @Lundgren skriver känns stoppet tydligt. Då slutar man vrida:)
Jag har under en tid mätt upp gångavvikelsen på min FOIS och vrider jag upp den varje dag så plussar den 1-2 spd. Om jag inte gör det fortar den 8-10 spd sista dygnet.

Omega själva rekommenderar att dra upp den en gång om dagen, exempelvis varje morgon om du använder den dagligen. Du kommer att känna när det tar stopp, inga konstigheter med det:)
Som @Lundgren skriver känns stoppet tydligt. Då slutar man vrida:)
Jag har under en tid mätt upp gångavvikelsen på min FOIS och vrider jag upp den varje dag så plussar den 1-2 spd. Om jag inte gör det fortar den 8-10 spd sista dygnet.
Tack för svar.

Hur vattentålig är klockan?
Simma i poolen?
Duscha?

Tyvärr är det provat och konstaterat att länken för en Speedmaster '57 inte passar på en FOIS, oavsett tjockleken på bandstiften. Tydligen skiljer placeringen på hålen i bandhornen lite för mycket.
Visst hade det varit snyggt annars?
omega-speedmaster-speedmaster-57-chronograph-38-6-mm-31110393001001-l.png
omega-speedmaster-moonwatch-chronograph-39-7-mm-31132403001001-l.png

Tillbaka
Topp