Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har ett från Molequin fast i svart på väg in. Omdöme kommer...Röstar på präglad kalv! Mitt är från Hodinkee, lite dyra. Molequin har billigare som ska vara bra!
![]()
![]()
Trevlig onsdag!
Originalläder?Konstaterar att läder funkar på speedy
![]()
Vad var det du tyckte var krångligt? Tyckte Speedy var en av de enklare klockorna att få på länk på. Klockade ett byte från läder till länk till 23sek som snabbastTillbaka på länk. Och att sätta på länken var betydligt svårare än jag trodde...
![]()
14 eller 15 sek har jag för mig att jag satte en gångVad var det du tyckte var krångligt? Tyckte Speedy var en av de enklare klockorna att få på länk på. Klockade ett byte från läder till länk till 23sek som snabbastdå låg självklart allt framme så det kunde göras så fort som möjligt.
Vad var det du tyckte var krångligt? Tyckte Speedy var en av de enklare klockorna att få på länk på. Klockade ett byte från läder till länk till 23sek som snabbastdå låg självklart allt framme så det kunde göras så fort som möjligt.
Men va? Hur snabba är ni egentligen??14 eller 15 sek har jag för mig att jag satte en gångfår tajma igen och se
![]()
Vad var det du tyckte var krångligt? Tyckte Speedy var en av de enklare klockorna att få på länk på. Klockade ett byte från läder till länk till 23sek som snabbastdå låg självklart allt framme så det kunde göras så fort som möjligt.
14 eller 15 sek har jag för mig att jag satte en gångfår tajma igen och se
![]()
Se det istället som att du är först till nästa ST.Lite sen till speedytuesday![]()
Du har väl haft ett par moderna speedys? Borstade spännen?
Typiskt dig, ska alltid vara värst14 eller 15 sek har jag för mig att jag satte en gångfår tajma igen och se
![]()
På en modern har jag då aldrig sett ett polerat spänne så det tror jag inte.Du har väl haft ett par moderna speedys? Borstade spännen?
Speedmaster #snabbasteklockanMen va? Hur snabba är ni egentligen??#sämstmotorik
Jo men du frågade om Speedy någonsin haft polerat spänne. Det har jag ingen aning om.Du har väl haft ett par moderna speedys? Borstade spännen?
I mitt huvud skrev jag att jag syftade på hyfsat moderna varianter.Jo men du frågade om Speedy någonsin haft polerat spänne. Det har jag ingen aning om.
Ingen av mina moderna har haft det. Dock var en äldsta jag haft bara från -15
Lades ut en annons nu på en där spännet ser misstänksamt blankt utI mitt huvud skrev jag att jag syftade på hyfsat moderna varianter.
Men bra att veta. Trist när folk cape codar länkar och hävdar att de är oanvända.
Japp. Säljaren har köpt den här på KS av en väldigt van säljare som hävdat att länken är oanvänd.Lades ut en annons nu på en där spännet ser misstänksamt blankt ut
Lades ut en annons nu på en där spännet ser misstänksamt blankt ut
Japp. Säljaren har köpt den här på KS av en väldigt van säljare som hävdat att länken är oanvänd.
Ja det där spännet ser ju fruktansvärt ut. Man undrar ju direkt om boetten fått liknande "bättringar". Tråkigt.![]()
Bild från ursprungliga annonsen jämfört med min gamla... Visserligen inte samma ljussättning, men blir rätt tydligt ändå.
![]()