Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket bra. Välkommen tillbakaI'm back britches!klarade mig nästan 6 månader utan speedy men nu gick det inte längre! 1171 länk och gulnade tritium var precis det jag sökte så när denna dök upp var det bara att hugga.
![]()
Kan köra lite autosol för att få bort det lite grövre, så kan du köra sista omgången med vanlig slät tandkräm så blir det som nytt.Polering av hesalite, duger autosol eller är det polywatch som gäller? Det är några tunna och två små lite djupare repor som jag tänkte polera bort inför försäljning![]()
Kanon! TackKan köra lite autosol för att få bort det lite grövre, så kan du köra sista omgången med vanlig slät tandkräm så blir det som nytt.
Prova knappa in ditt serienummer här:Funderar lite på åldern på min nyköpta speedy. Det är en 145.0022 med serienummer som börjar på 4822. Någon räv som kan lista ut mellan vilka årtal den kan vara? Googlat lite, men hittar ingen källa som kändes helt pålitlig.
Tack för det. Uppskattningsvis oktober 87. Nästan värt ett extract, är ju född 86 så det skulle ju vara en riktig jackpot om det var en årsklockaProva knappa in ditt serienummer här:
https://www.ilovemyspeedmaster.com/productiondateprediction/
Bör ge en hyfsad indikation på när din klocka är produceradBäst och säkrast är ju alltid givetvis ett Omega Extract of the Archives men det kostar ju en hygglig slant.
Även om jag verkligen gillar originallädret och Molequin som nu sitter på så kunde jag inte hålla mig när en 1125 med 617 ändlänkar dök upp. Nu skall jag bara leta rätt på någon som säljer 1,5mm bandstift för 19mm bandhorn. Ska kolla om Klockmaster har hemma..
Om någon här har monterat samma kombo får ni gärna kommentera hur lätt/svårt det är.
![]()
Beställde ett till min första 145.012-67:a för två år sedan, tror att de ligger på runt 1.5k SEKTack för det. Uppskattningsvis oktober 87. Nästan värt ett extract, är ju född 86 så det skulle ju vara en riktig jackpot om det var en årsklockavad går ett extract på?
Jättefin! Grattis och vad kul att många verkar återvända.I'm back britches!klarade mig nästan 6 månader utan speedy men nu gick det inte längre! 1171 länk och gulnade tritium var precis det jag sökte så när denna dök upp var det bara att hugga.
![]()
Måste erkänna att jag inte kände till 1125/617 till Speedys, finns inte nämnd i Moonwatch Only, sökte lite och hittade den här posten på OF:Även om jag verkligen gillar originallädret och Molequin som nu sitter på så kunde jag inte hålla mig när en 1125 med 617 ändlänkar dök upp. Nu skall jag bara leta rätt på någon som säljer 1,5mm bandstift för 19mm bandhorn. Ska kolla om Klockmaster har hemma..
Om någon här har monterat samma kombo får ni gärna kommentera hur lätt/svårt det är.
![]()
Måste erkänna att jag inte kände till 1125/617 till Speedys, finns inte nämnd i Moonwatch Only, sökte lite och hittade den här posten på OF:
https://omegaforums.net/threads/omega-fois-1125-617-bracelet-review.53900/
Vad jag kan förstå så är den för Seamasters och motsvarar väl i princip 1171/633 för Speedys?
Hur som helst, jag är ju jätteförtjust i länk så jag tycker givetvis att din FOIS kommer att vara ännu snyggare på länk än på läderHar läst om den här kombon på FOIS på fler ställen, t.ex. här. Finns även en annan ändlänk, 560, som jag tror kan monteras med original bandstift men där ändlänkarna är lite kortare än bandhornen.
![]()
Blir dyrt med en klocka som sväljer alltHur som helst, jag är ju jätteförtjust i länk så jag tycker givetvis att din FOIS kommer att vara ännu snyggare på länk än på läder![]()
Även om jag verkligen gillar originallädret och Molequin som nu sitter på så kunde jag inte hålla mig när en 1125 med 617 ändlänkar dök upp. Nu skall jag bara leta rätt på någon som säljer 1,5mm bandstift för 19mm bandhorn. Ska kolla om Klockmaster har hemma..
![]()
Har en Bergeon 7825, dubbla gafflar, så med tejpade bandhorn så hoppas jag det blir bra. Har enkelt monterat solida tighta ändlänkar tidigare på bl.a. BB36. Bra ljus och lugnt sinne så brukar det bli braDet är lite klurigt första gångerna men sen ger det sig
Passar ju så klart även ck2998 men även omegas Trilogy klockor (körde min på en Seamaster nu senast)
560 länkar är lättare att få dit men ser inte lika bra ut.
Speedmaster racing länken 1564-975 passar också FOIS mm men är kuvert stilbrott av värre sort![]()
Ungefär i det läget är jag med, sitter på watchgecko och kollar efter armband till en Speedmaster jag ännu inte ägerKöpte en oanvänd 1171-länk med 633 ändlänkar igår.Litet problem bara: har ingen Speedy ännu.
Hoppas på att åtgärda det lagom till julafton!
Jag fick mitt extract från omega i går och det stämde överens med det datumet som jag fick från ilovemyspeedmaster. Det kosta 1200krTack för det. Uppskattningsvis oktober 87. Nästan värt ett extract, är ju född 86 så det skulle ju vara en riktig jackpot om det var en årsklockavad går ett extract på?
Skulle vara lättare om du kunde få tag i bilder på baksidan och bättre bilder framifrån. Skulle inte skada med ett serienummer eller bild på verket också.Hej!![]()
Jag har blivit kontaktad av en person angående en speedmaster som dellikvid i med en av mina klockor. Men han har inte mycket info (referens) om sin speedmaster och saknar alla papper och tillbehör. Finns det någon som kan hjälpa mig på traven? Denna bild var det han initialt skickade...
Tack! Jag har redan efterlyst detta. Hoppas få sådana under dagen. Återkommer!Skulle vara lättare om du kunde få tag i bilder på baksidan och bättre bilder framifrån. Skulle inte skada med ett serienummer eller bild på verket också.
Vad jag kan se så är det en tritium-tavla med målad Ω symbol, "short S" i Speedmaster, indexen ser dock väldigt vita ut så den kan vara tvättad på allt vad lysmassa heter. Visarna kan kanske vara tritium de också. Svårt att avgöra då bilden inte är av bästa kvalitet. Bezel har "È" i TACHYMÈTRE men inte DON (Dot Over Ninety). Allt det sammantaget tycker jag leder till att klockan bör vara från 1991-1997 (referens 3590.50, 3570.50, 3592.50, 3572.50) och att urverket är ett 861. Du kan väl be säljaren knappa in serienumret här: https://www.ilovemyspeedmaster.com/productiondateprediction/ så får du veta ganska så exakt när klockan producerats? Som @Dennta skrev så är bättre bilder på framsidan samt baksidan av värde.Hej!![]()
Jag har blivit kontaktad av en person angående en speedmaster som dellikvid i med en av mina klockor. Men han har inte mycket info (referens) om sin speedmaster och saknar alla papper och tillbehör. Finns det någon som kan hjälpa mig på traven? Denna bild var det han initialt skickade...
Är verkligen 1564/975-länken ett stilbrott? Den är väldigt lik originallänken på Professional, se bildjämförelser nedan.Det är lite klurigt första gångerna men sen ger det sig
Passar ju så klart även ck2998 men även omegas Trilogy klockor (körde min på en Seamaster nu senast)
560 länkar är lättare att få dit men ser inte lika bra ut.
Speedmaster racing länken 1564-975 passar också FOIS mm men är ju ett stilbrott av värre sort![]()