• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Nu äntligen har utdraget från Omega kommit :)
7BA9AEF5-63C3-4CC3-9D12-75F1846B8144.jpeg
Wow vilken klocka! Fullset?

Hej! Vill börja med att tacka ER för Klocksnacks absolut bästa tråd, har lärt mig väldigt mycket här, men långt ifrån tillräckligt.
Jag är nykomling inom speedmasters vintagevärld.
Tänkte fråga er experter, vilken speedy ska man satsa på under 50k?
Jag är jättesugen på en speedy med kal. 863 (glasbaksida med plexi fram).
Ref. 345.0808 var första ref. med glasbaksida om jag har förstått det rätt. Rätta mig gärna om jag har fel.
Men tänkte höra med er, vilken speedy skulle vara den optimala speedyn under 50k? Tänk på att det ska vara en keeper som barnen kommer få ärva när jag blir gammal och grå. Man vill ju gärna ha fullset.
Följdfråga; Vart kan jag hitta äldre speedys förutom på KS, c24 samt blocket? Några tips? Helst en klocka som är gjort senast tidig 90-tal eller äldre.

Eftersom det är mitt första inlägg i denna tråd så bifogar jag en bild på min första speedy som jag köpte, en .005:
BE32E7F7-39AB-4639-9534-3BDE1808A3F6.jpeg

Senast ändrad:
Man skall alltid gå för det man tycker så kör hårt. Ser fram mot bilder:)
Ser ju dock mörkt ut för mig. Vill ha originalgrejer men om det inte lirar med .006-lock till min .005 så blir det nog inget. Ska försöka luska lite till om det kan funka. Lovar att återkomma om jag hittar något nytt i ärendet :)

Så länge har jag ändå detta att titta på, inte fy skam
IMG_20181214_184615780.jpg

Ser ju dock mörkt ut för mig. Vill ha originalgrejer men om det inte lirar med .006-lock till min .005 så blir det nog inget. Ska försöka luska lite till om det kan funka. Lovar att återkomma om jag hittar något nytt i ärendet :)

Sämre kan man ha det:)

• Like
Reactions: NRE

Varför skulle inte ett boettlock från en .006 passa till en .005?

Varför skulle inte ett boettlock från en .006 passa till en .005?
Utan att på något sätt hänga ut @Stefan S så gick jag på det han skrev innan. Jag är inte superkunnig på Speedmaster.

Du säger att det borde funka? Vet du också om man kan beställa ett även om man inte har en 006?

Har också hört att det inte ska funka, kommer dock inte ihåg förklaringen.

Det här är intressant, jag måste nästan försöka ta mig till AD nästa vecka.

Utan att på något sätt hänga ut @Stefan S så gick jag på det han skrev innan. Jag är inte superkunnig på Speedmaster.

Du säger att det borde funka? Vet du också om man kan beställa ett även om man inte har en 006?

Det här är intressant, jag måste nästan försöka ta mig till AD nästa vecka.
Nej, jag har ingen aning om man kan beställa ett sådant eller inte, föreslår att du ställer frågan på https://omegaforums.net, finns en massa kunniga och trevliga personer som säkert kan ge dig ett svar :)

• Like
Reactions: NRE
IMG_8600.JPG
IMG_6341.JPG
IMG_9004 kopia.png
Äntligen fick jag packa upp skönheten som anlände igår, hade ingen mejsel som passade 100% så jag vågade mig inte på att korta originallänken.
Fick bli en mesh istället som köptes av tim ur länk häromdagen. I'm a happy camper now :)

Senast ändrad:
Jag har precis inhandlat en 005:a och funderar lite över klisterlappen som sitter på bakboett (streckkod på plastfilm med tvåsiffrig numrering). Är detta något av värde som bör sparas?

Jag har precis inhandlat en 005:a och funderar lite över klisterlappen som sitter på bakboett (streckkod på plastfilm med tvåsiffrig numrering). Är detta något av värde som bör sparas?
Du kan ju spara den för att det är kul att ha "allt". Men nej, inget som behöver sparas. Grattis till klockan!

Tillbaka
Topp