• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Fick feeling o bytte till länk...diggar lädret jag har så risk för byte framöver även om klockan upplevs helt annorlunda med länk på ett positivt sätt
74C6524A-DB80-4B33-B776-541D49079653.jpeg
38F51B5C-BA24-4577-B08F-AA903517FC48.jpeg

Tack för svar och gratulation! Mer av nyfikenhet, vad är det som anges där?
Jag minns inte ens hur märket såg ut. Kan vara en kod som AD scannar och ser att rätt klocka har kommit. Eller så är det för intern kontroll på Omega. Någon annan har säkert bättre koll. Orkar du lägga upp bild kan säkert fler ge svar.

Fick (äntligen) tag på min första speedy igår! Det blev en 145.022. Misstänker att bezel och visare har blivit bytta vid service någon gång men i vilket fall är jag otroligt nöjd. Har varit lite av en grail ganska länge, delvis på grund av den här tråden.

930B0800-A765-4F9F-84DD-E0846A95AD4F.jpeg

Fick (äntligen) tag på min första speedy igår! Det blev en 145.022. Misstänker att bezel och visare har blivit bytta vid service någon gång men i vilket fall är jag otroligt nöjd. Har varit lite av en grail ganska länge, delvis på grund av den här tråden.

Grattis till förvärvet och välkommen hit.

• Like
Reactions: gab

Grattis! Grymt häftig oavsett visare :)

• Like
Reactions: gab

Ja, bezel är definitivt bytt vad jag kan se, den är from. 2004 och din tavla har tritium vilket inte finns sedan 1997. Visarna kan vara sådana med super-luminova, föreslår att du belyser klockan med starkt vitt ljus eller UV-ljus och observerar sedan skillnaden mellan visare och index (om vitt ljus behöver det vara mörkt). Super-luminova lyser länge och mer intensivt än gammalt tritium. Om du inte vet när klockan är producerad så kan du knappa in serienumret här (om du inte vet det så behövs du öppna boettlocket för att komma åt det):
https://www.ilovemyspeedmaster.com/productiondateprediction/
Hur som helst, det är en fin klocka du har :)

Ja, bezel är definitivt bytt vad jag kan se, den är from. 2004 och din tavla har tritium vilket inte finns sedan 1997. Visarna kan vara sådana med super-luminova, föreslår att du belyser klockan med starkt vitt ljus eller UV-ljus och observerar sedan skillnaden mellan visare och index (om vitt ljus behöver det vara mörkt). Super-luminova lyser länge och mer intensivt än gammalt tritium. Om du inte vet när klockan är producerad så kan du knappa in serienumret här (om du inte vet det så behövs du öppna boettlocket för att komma åt det):
https://www.ilovemyspeedmaster.com/productiondateprediction/
Hur som helst, det är en fin klocka du har :)

Ja ganska stor skillnad mellan visarna och tritiumet, så antar att det är super luminova. Ska definitivt kolla upp serienumret vid tillfälle, känner på mig att det finns en hel del att nörda ner sig i här..

Stort tack för svaret, känner mig redan som hemma i tråden. :)

Om delarna sa jag ingenting, dom bara följde med. Om poleringen vet jag inte om det går att välja bort, men verkar konstigt om det inte skulle gå. Jag fick frågan om jag hade länk till, då polering ingår i priset, och jag misstyckte inte till det.

Tillbaka
Topp