Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vacker och välkomponerad bild!Digger Speedy.
![]()
Finns väl minst några ex med choklad tavla här? Var inte blyga nu![]()
Den där videon var riktigt trevlig. Älskar alla tre klockorna även om Speedyn givetvis väger tyngst!Wait for it...
Ref??Här är min moddade chokladare. Ser väl mest grådaskig ut, inte skönt vintagechokladig.
![]()
Är nu om-moddad i panda-kostym istället så har inte så många bilder.
Här är snodd bild på samma tavla med bättre ljus och läderband som framhäver.
![]()
Ursprungligen 311.32.42.30.13.001 om jag inte har helt fel. Safirglas-variant.
Ni som jag, som har verktyget ifrån .005 lådan men även använt andra verktyg ifrån bergeon hur tycker ni det står sig? Eller är det rentav samma som Omega köper in och brandar? Någon som vet?![]()
Aha! Vintage jag tänker mejUrsprungligen 311.32.42.30.13.001 om jag inte har helt fel. Safirglas-variant.
Men det finns alltså en ny Speedy med brun tavla? Jag har absolut 0 koll på allt nytt...Ursprungligen 311.32.42.30.13.001 om jag inte har helt fel. Safirglas-variant.
Men det finns alltså en ny Speedy med brun tavla? Jag har absolut 0 koll på allt nytt...
De va som 17Ja, eller fanns mellan 2007-2013. Tillverkas inte längre. Bild från Omegas egna sida.
![]()
Jag kan inte slå en sak ur tanken. Jag skulle vilja testa glasbaksida på min .005. Någon som vet om det är möjligt att bara beställa en baksida från en safirspeedy hos AD och be dem byta baklock på min? Går det ens att göra? Får AD göra det? Vad kan det tänkas kosta?
(Och innan ni skriver "ring/åk till AD och fråga" så tänket jag att den samlade kunskapen här kan ge mig lite på fötterna innan ett besök.)
Snabb helg kamrater!
Exakt, kombinationen! Älskar min 005 men baksidan på 006 är sjukt bra.Varför inte bara gå på en .006? Eller är det hesalite i kombination med glasbaksida du är ute efter?
Jag kan inte slå en sak ur tanken. Jag skulle vilja testa glasbaksida på min .005. Någon som vet om det är möjligt att bara beställa en baksida från en safirspeedy hos AD och be dem byta baklock på min? Går det ens att göra? Får AD göra det? Vad kan det tänkas kosta?
(Och innan ni skriver "ring/åk till AD och fråga" så tänket jag att den samlade kunskapen här kan ge mig lite på fötterna innan ett besök.)
Snabb helg kamrater!
Det går inte att bara skruva på ett 006-baklock som jag minns det iaf, vet inte varför. Dom här AM-baklocken ser inte så roliga ut och sen är det som så att du har 1861 medans 006 har 1863. Det är en klar skillnad i det estetiska, 1863 är gjort för att synas. Råder dig att söka på bilder av 005 med glaslock för det ser faktiskt inte så kul ut även om det kan vara kul att se verket i arbete. Sen kan man ju bara inte ha en Speedy utan texten "flight qualified... first watch on the moon". Summerar mitt råd till -glöm saken.Jag kan inte slå en sak ur tanken. Jag skulle vilja testa glasbaksida på min .005. Någon som vet om det är möjligt att bara beställa en baksida från en safirspeedy hos AD och be dem byta baklock på min? Går det ens att göra? Får AD göra det? Vad kan det tänkas kosta?
Snabb helg kamrater!
Tack för tipset. Jag vill dock bara ha Omega original på klockan (band är en annan sak)
Tack för bra svar även om det inte var vad jag hoppades på. Visste inte att det var skillnad på verkens finish men när du skriver det så blir det ganska uppenbart. Jag var ute efter originallocket. Lösningen verkar vara att skaffa en .006 också. En inte jättetråkig lösning i och för sig. Eller så gör jag som du sa - glömmer saken.Det går inte att bara skruva på ett 006-baklock som jag minns det iaf, vet inte varför. Dom här AM-baklocken ser inte så roliga ut och sen är det som så att du har 1861 medans 006 har 1863. Det är en klar skillnad i det estetiska, 1863 är gjort för att synas. Råder dig att söka på bilder av 005 med glaslock för det ser faktiskt inte så kul ut även om det kan vara kul att se verket i arbete. Sen kan man ju bara inte ha en Speedy utan texten "flight qualified... first watch on the moon". Summerar mitt råd till -glöm saken.
Lösningen verkar vara att skaffa en .006 också. En inte jättetråkig lösning i och för sig
Tack för tipset. Jag vill dock bara ha Omega original på klockan (band är en annan sak)
Tack för bra svar även om det inte var vad jag hoppades på. Visste inte att det var skillnad på verkens finish men när du skriver det så blir det ganska uppenbart. Jag var ute efter originallocket. Lösningen verkar vara att skaffa en .006 också. En inte jättetråkig lösning i och för sig. Eller så gör jag som du sa - glömmer saken.
Efter lite bildkollande så överdriver jag nog dom estetiska skillnaderna mellan 1861 och 1863 men jag ställer frågan om hur det här ser ut? Allt är ju en smaksak men för mig ser det här inte speciellt rätt ut och jag skulle nog efter rätt kort tid skruva tillbaka originallocket och förpassa glaslocket till lådan en slant fattigare som man kunde gjort något roligare för.Tack för tipset. Jag vill dock bara ha Omega original på klockan (band är en annan sak)
Tack för bra svar även om det inte var vad jag hoppades på. Visste inte att det var skillnad på verkens finish men när du skriver det så blir det ganska uppenbart. Jag var ute efter originallocket. Lösningen verkar vara att skaffa en .006 också. En inte jättetråkig lösning i och för sig. Eller så gör jag som du sa - glömmer saken.
Haha, nä, det var mest på skämt faktiskt. Jag har en ny .005 men är nog nöjd med den faktiskt. Lite sugen på att prova en ny racing 40mm. Klämt på en och gillade skarpt.Lite segt med både .005 och .006 kanske, men är din .005 ny? Kan ju köra på en vintage, kanske årsklocka och en .006 ny
(alltid tråkigt att blanda in ekonomi i klockfantasierna..)
Se där! Då lärde jag mig något nytt. En snabb koll säger att de ligger från 40k och uppåt. Ganska dyr slant "bara för att testa"...eller du kan kjøpe en 3592.50 eller 3572.50 som har begge deler.![]()
Efter lite bildkollande så överdriver jag nog dom estetiska skillnaderna mellan 1861 och 1863 men jag ställer frågan om hur det här ser ut? Allt är ju en smaksak men för mig ser det här inte speciellt rätt ut och jag skulle nog efter rätt kort tid skruva tillbaka originallocket och förpassa glaslocket till lådan en slant fattigare som man kunde gjort något roligare för.
![]()
Komplettera 005 med 006 skulle jag aldrig få för mig att göra men däremot kan jag tänka mig en FOIS, det här är väl en härlig baksida?
![]()