• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Ser förövrigt att det även är historiskt korrekt med glappande ändlänkar :)
Skall ta mig en funderare då jag först hade tänkt att pressa ihop dom en smula.
Hehe, ja det är lite rassligt och glapp i de här gamla grejerna. Har klämt ihop mina ändlänkar så de sitter lite bättre numera än de gör på den där bilden. :)

En till från tidigare idag.
20181223_170012-01-01.jpeg

Lädret har mjuknat fint med tiden. :)

Ivan på twostitchstraps kan säkert ordna samma band till dig för bygelspänne ifall du är intresserad. För övrigt kan jag slå ett hårt slag för Omegas viklås. Osar kvalitét! ;)
Tack det ser riktigt trevligt ut. Älskar mitt Molequin grained black just nu men ditt får det att rycka i köpfingret:)

Om NASA slutar köpa 005, hur tror ni modellens framtid skulle se ut? Eller rent av man gör om hela klockan?
Tror inte det skulle påverka nämnvärt om NASA slutade köpa den, historian raderas inte för det. Skulle man däremot göra on hela klockan och sluta sälja den klassiska skulle man definitivt skjuta sig i foten Ritkigt grovt. Tror det är ungefär lika stor chans som att nästa generations submariner skulle ha inre vridning.

Men NASA har väl föga med saken att göra, när köpte dom en manuell Speedy senast? Dom har väl kört X-33 sen den kom för en 20 år sedan? Men Speedy Pro lär bestå utan större förändringar så länge den säljer bra och inget tyder väl på direkt avmattning, Omega vågar ju sig på en prishöjning nu.

Tillbaka
Topp