• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Step-dial är när det är som ett "trappsteg" upp till centrum av tavlan strax innanför minutmarkeringarna. Tror inte det är det på dessa. Se nedan bild.
ladda ned.jpeg

Aha! Tack!
Nej du har rätt! Den olympiska Ser ut att ha olika textur mellan minutindex och resten av tavlan!

Finns den fortfarande att köpa?

De kom 2010 om jag inte missminner mig. 35-årsjubileum för Apollo-Soyuz (1975). De var prissatta långt över vad som ansågs vettigt vilket gjorde att det tog ett tag för dem att säljas. Speedmaster-nördarna var inte lika galna på den tiden. "Begagnade" finns ibland att köpa och är ofta oanvända - dvs. många av dem har inte använts då de redan från början ansågs vara samlarklockor. Tillverkade i 1975 exemplar vilket med Omega-mått mätt är lite för att vara en "limiterad" utgåva...
edti: Googla "Speedyorite" så finns det mycket att läsa

Jag använder min. Inte till skogsarbete men ändå...

38575280812_36b4a264c6_b.jpg

Senast ändrad:
De kom 2010 om jag inte missminner mig. 35-årsjubileum för Apollo-Soyuz (1975). De var prissatta långt över vad som ansågs vettigt vilket gjorde att det tog ett tag för dem att säljas. Speedmaster-nördarna var inte lika galna på den tiden. "Begagnade" finns ibland att köpa och är ofta oanvända - dvs. många av dem har inte använts då de redan från början ansågs vara samlarklockor. Tillverkade i 1975 exemplar vilket med Omega-mått mätt är lite för att vara en "limiterad" utgåva...
edti: Googla "Speedyorite" så finns det mycket att läsa

Jag använder min. Inte till skogsarbete men ändå...

38575280812_36b4a264c6_b.jpg
Tack för ett mycket bra svar! Kan man få första "tjing" när det är dags att sälja? ;)

Tillbaka
Topp