• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

För min del så planerar jag att behålla den samt ST LE 1 ett bra tag till, ja, för min del så är den mest troligt en keeper :) Den gör sig verkligen bra på länk, en riktig skönhet :happyhappy:

1039/516:
IMG_1191.jpg

IMG_1399.jpg

1171/633:
IMG_1490.jpg

IMG_1491.jpg
Väldigt bra! Utifrån produktbilderna tänkte man att det kunde bli ”för mycket” med den lille gubben etc, men på dina bilder är den är ju riktigt subtil.

Fint band! Vilken tillverkare och modell? Letar efter samma utseende som passar ihop med Omegas 16mm deployment-spänne. Trodde den jag hade var på 20mm, så ABP-bandet i barenia calf som jag fick hem idag passade inte.

Stort grattis!

Dagens handledsskott:
Saknar faktiskt min Speedmaster. Har varit i kontakt med köparen... Hoppas denna kommer ihåg att pinga när det är dags för att avverka. Min var grym!

En 005 köpt idag, förväntas komma imån med posten. Ganska förväntansfull nu. Tips på ställen att köpa läder? Kollat lite på eiei.
Bild kommer imån.

Är sugen på ett mörkbrunt läder till min Speedy. Gärna ett mjukt och bekvämt med lite vintagestuk.
Tips? Priset spelar ingen roll så länge det är prisvärt...

..men när han skiver "The Eagle has landed" så kom jag helt osökt på att jag vill dela med mig av denna helt underbara (i mitt tycke i alla fall :D) sida till de av er som inte har sett den tidigare (och som givetvis är intresserade/fascinerad av månlandningarna) :

http://www.firstmenonthemoon.com

Se, lyssna och njut :) Lite OT kanske...

Lyssnade igenom hela denna nu igen. OMG. Vilka jävla hjältar, det här är coolt. Så fruktansvärt coolt. När dom kör igenom Status på alla System så får jag ståpäls på riktigt! Fyfan va mäktigt :D Jag lär ju aldrig sälja min Speedy haha :D

Saknar faktiskt min Speedmaster. Har varit i kontakt med köparen... Hoppas denna kommer ihåg att pinga när det är dags för att avverka. Min var grym!
Kan förstå att du saknar den, är helt klart nått speciellt med speedyn! Ibland får jag för mig att sälja den för att finansiera något annat eller att jag stör mig på att den känns för stor. Men jag kommer aldrig längre än till tanken, saknar den redan efter några dagar i klocklådan. Nä den lär stanna :).
Speedyn måste helt klart vara den klockan som har flest "återköpare" av alla klockor!? :)

Lyssnade igenom hela denna nu igen. OMG. Vilka jävla hjältar, det här är coolt. Så fruktansvärt coolt. När dom kör igenom Status på alla System så får jag ståpäls på riktigt! Fyfan va mäktigt :D Jag lär ju aldrig sälja min Speedy haha :D
Ja, visst är/var de ena riktiga hjältar :) Kommer inte ihåg hur jag hittade sidan, har lyssnat/sett igenom den ett antal gånger, blir säkert ett par gånger till i väntan på 21/7 :D Kommer själv att behålla antingen min 105.012-65 eller en av mina 145.012-67 så länge jag lever då de är så intimt förknippade med månlandningarna :)

Jag tror min FOIS är trasig igen :(.
Kan ni vara snälla och beskriva exakt hur ni gör när ni vrider upp era ur? När ni slutar att vrida osv..

Jag har under ett års tid vridit upp uret genom att sätta höger tumme vid klockan 6, och med pekfingret försiktigt vritid tills att jag känt ett motstånd, och då slutat.
Aldrig vridit längre än när jag känt att det börjat bli lite trögare.
Är detta fel?

Kan ni vara snälla och beskriva exakt hur ni gör när ni vrider upp era ur? När ni slutar att vrida osv..

Jag har under ett års tid vridit upp uret genom att sätta höger tumme vid klockan 6, och med pekfingret försiktigt vritid tills att jag känt ett motstånd, och då slutat.
Är detta fel?
Hur långt du vrider låter rätt men det finns en risk för snedbelastning av kronan när du snurrar den med ett finger. Man brukar rekommendera att dra upp kronan med två fingrar.

Vad är fel?

Är detta fel?
Varför tror du den är trasig?

Jag vrider upp min 005 med tumme och pekfinger. Trots rätt stora händer lyckas jag med den bedriften :)

Hur långt du vrider låter rätt men det finns en risk för snedbelastning av kronan när du snurrar den med ett finger. Man brukar rekommendera att dra upp kronan med två fingrar.

Vad är fel?
Jag får dra upp den oftare ibland räcker den inte ens ett dygn, och det känns som att jag inte kan vri upp den lika många varv innan jag känner att det kommer ett motstånd. tror den höll 18 timmar nu senast :/ .

Tillbaka
Topp