DotOverNine
Basic
Ja, det känns som att nya cal 321 klockorna kommer kosta 150 lax efter allt man redan läst om det... men hoppas givetvis på ngn riktig drömmodell som man kan sukta efter =)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo, precis. Men luktar också fantastiskt trevligtAngående 321 nyproduktionen - For each movement, the assembly, as well as the watch head and bracelet assembly will be performed by the same watchmaker - Luktar dyrt men sjukt kul!
Hämtar ut en Speedy 005 på lördag, men tänkte köra på läder. Något förslag på var man ska köpa vintage inspirerat läder? Tycker Bulang and sons är lite saftiga priser om man vill ha ett par olika att skifta mellan.
Ja Hirsch har många bra, snygga och prisvärda alternativ. Har själv dessa två men efter att jag sålde min 005 och köpte en FOIS ligger de oanvända i lådan. PM om du är intresserad av att köpa (båda är i mycket bra skick och den svarta har dessutom original Omega spänne).Tycker att Hirsch har ett trevligt ett, mitt är svart men jag har för mig att det finns i mörkt brun också. Köpte mitt på Krons i Stockholm, har även sett det på NK i Stockholm samt hos en urmakare på Fleminggatan, finns nog många som säljer det, kostar ca. 550. Så här ser det ut på en 145.012-67:
![]()
![]()
![]()
![]()
Nja, tänkte närmast på att jag hade fel i mitt tvärsäkra uttalande om att de skulle sitta i månlandnings 50-års jubileums Speedyn. De klockor som kommer att ha verket lär ju säkert kosta en hel del...Det må väl vara hänt, själv känner jag att det är kul att 321 hamnar i klockor som kanske blir tillgängliga för 'alla'. Bättre med limited production än limited edition, i min mening!
Undrar om de fortsätter på spåret de är inne på och gör en re-issue på Gene Cernans 105.003 med 321 verket? Den sista klockan på månenNja, tänkte närmast på att jag hade fel i mitt tvärsäkra uttalande om att de skulle sitta i månlandnings 50-års jubileums Speedyn. De klockor som kommer att ha verket lär ju säkert kosta en hel del...
Tja, varför inte? De har ju tydligen studerat urverket i hans klocka i detalj när de tog fram verket. Så det kanske blir en ny "Ed White"Undrar om de fortsätter på spåret de är inne på och gör en re-issue på Gene Cernans 105.003 med 321 verket? Den sista klockan på månen![]()
Vore nice! Men jag gissar nog ändå på glasbaksida eftersom de finisherat det nya i sednaguld.Tja, varför inte? De har ju tydligen studerat urverket i hans klocka i detalj när de tog fram verket. Så det kanske blir en ny "Ed White"![]()
En Ed White med boettlocket i glasVore nice! Men jag gissar nog ändå på glasbaksida eftersom de finisherat det nya i sednaguld.
Ja de har ju skojat till gamla referenser förr så man vet aldrig.En Ed White med boettlocket i glas![]()
Bezel är utbytt, är den modell som kom 2004 och som fortfarande används.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hej relativt ny här på klocksnack. Har vandrat runt om att skaffa enspeedy i snart 20 år men aldrig kommit till skott.![]()
Skulle behöva lite hjälp en riktig speedy kännare. Jag tänker köpa en Speedy från 72 eftersom det är mitt födelseår. Ingen historik eller papper med den som jag hittat. Movement number passar med 72 (31627###). Stålarmbandet är tydligtvis inte från 72. Vad sätter ni för värde på en sådan? Kan ni på bilderna se annat som är "fel". Utgår från att jag lämnar in den direkt till Omega service även om den enligt säljaren (en butik) har fått service av dem, de ger 1 års garanti. Tacksam för svar från kännare. Finns det något annat som jag bör vara uppmärksam på?
Grymt snygg klocka, grattis och välkommen till tråden! PMa om du är sugen på att sälja länkenKunde ju inte låta bli att hugga när denna hamnade på köp och sälj. Osäker på om länken får sitta kvar dock.
![]()
Tackar, gillar tråden och klockan. Kanske kan aktuellt med länkförsäljning. Men jag behöver känna lite tillGrymt snygg klocka, grattis och välkommen till tråden! PMa om du är sugen på att sälja länken![]()
Jag är först i kön!Tackar, gillar tråden och klockan. Kanske kan aktuellt med länkförsäljning. Men jag behöver känna lite till![]()
Jag ska lägga det på minnet! Men den är fin, inte en enda lite hairline ens.Jag är först i kön!
Varför ska du sälja länken?? 1171 är ju underbar!Kunde ju inte låta bli att hugga när denna hamnade på köp och sälj. Osäker på om länken får sitta kvar dock.
![]()
Säljer förmodligen inte. Tycker att den är långt mycket snyggare än de som sitter på .005orna. Men måste väl vänja mig bara, det är ju skillnad jämfört med mina oysterlänkar...Varför ska du sälja länken?? 1171 är ju underbar!![]()
En Sub är aldrig fel men inget slår en Speedy!Speedy vs 16610. Vilken gillar gillar ni mest och varför? (Dum fråga i en Speedy-tråd Haha!)![]()
Speedy vs 16610. Vilken gillar ni mest och varför? (Dum fråga i en Speedy-tråd kanske haha!)![]()
Ja det är bara att lära sig uppskatta rassletSäljer förmodligen inte. Tycker att den är långt mycket snyggare än de som sitter på .005orna. Men måste väl vänja mig bara, det är ju skillnad jämfört med mina oysterlänkar...![]()
Haha, jo vars. Det rasslar ju på ganska härligt med rolex-oysterlänkarna annars också...Ja det är bara att lära sig uppskatta rasslet![]()