En grym duo som kompletterar varandra väl, skulle lätt kunna leva med bara dom två! Inget svar på din fråga dockSpeedy vs 16610. Vilken gillar ni mest och varför? (Dum fråga i en Speedy-tråd kanske haha!)![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En grym duo som kompletterar varandra väl, skulle lätt kunna leva med bara dom två! Inget svar på din fråga dockSpeedy vs 16610. Vilken gillar ni mest och varför? (Dum fråga i en Speedy-tråd kanske haha!)![]()
Tack! Ja det är absolut en bra duo, vilket gör det lite svårt att välja ibland dock! Det är ju iofs ett lyxproblem!En grym duo som kompletterar varandra väl, skulle lätt kunna leva med bara dom två! Inget svar på din fråga dock![]()
Då jag själv också äger en sub och speedy så måste jag nog säga båda hahaSpeedy vs 16610. Vilken gillar ni mest och varför? (Dum fråga i en Speedy-tråd kanske haha!)![]()
Bra där!Då jag själv också äger en sub och speedy så måste jag nog säga båda hahaskämt åsido men dem kompletterar varandra väldigt bra, en dykare och en kronograf, båda med väldigt långa historier i bagaget
Nog helt enkelt så att hesalit är populärare. Jag är själv sån som aldrig skulle köpa med safir, men jag förstår dom som vill ha det också.En välanvänd 3572.50 som är 10+ år med Hesalit + Saffir kostar idag ungefär lika mycket begagnad som en fin begagnad och några år gammal 3573.50 med Saffir + Saffir. Jag själv ser en fördel i Saffirets reptålighet och förstår inte riktigt ovan prissättning, är det något mer än glaset som gör de äldre 3572.50 värdefulla som jag missat?
Bra kombo! En beaterdykare som komplement till Speedy vill man ju ha. Men tycker Speedy är roligare om man tvingas välja mellan dessa, om något måste gå.Speedy vs 16610. Vilken gillar ni mest och varför? (Dum fråga i en Speedy-tråd kanske haha!)![]()
Båda får stanna men vissa dagar är det svårt att välja! =DBra kombo! En beaterdykare som komplement till Speedy vill man ju ha. Men tycker Speedy är roligare om man tvingas välja mellan dessa, om något måste gå.
SafirSub < Speedy < PlexiSubSpeedy vs 16610. Vilken gillar ni mest och varför? (Dum fråga i en Speedy-tråd kanske haha!)![]()
Det där var riktigt snyggt! @Feskarns band är grymt bra!
Ja det vart inte så dumt, är sugen på något som drar mot ljust grått också. Den klär i mycket speedyn, det är det som är så kul, att den passar i mycket och intrycket av klockan kan varieras så pass mycket. Klart billigare å köpa band än ny dinka är det ocksåDet där var riktigt snyggt! @Feskarns band är grymt bra!
Håller med! Här är ett grått från @Feskarn!Ja det vart inte så dumt, är sugen på något som drar mot ljust grått också. Den klär i mycket speedyn, det är det som är så kul, att den passar i mycket och intrycket av klockan kan varieras så pass mycket. Klart billigare å köpa band än ny dinka är det också![]()
Riktigt fina bilder och självklart Speedyn med!
Har du sett en Safir-Speedy IRL? Ganska mycket av charmen som försvinner imho. Som @Dennta skrev så är hesalit helt enkelt populärare på Speedys.En välanvänd 3572.50 som är 10+ år med Hesalit + Saffir kostar idag ungefär lika mycket begagnad som en fin begagnad och några år gammal 3573.50 med Saffir + Saffir. Jag själv ser en fördel i Saffirets reptålighet och förstår inte riktigt ovan prissättning, är det något mer än glaset som gör de äldre 3572.50 värdefulla som jag missat?
Har du sett en Safir-Speedy IRL? Ganska mycket av charmen som försvinner imho. Som @Dennta skrev så är hesalit helt enkelt populärare på Speedys.
För att balansera; jag älskar hur min 006 glänser i alla ljus. Lägg till baksida där man kan njuta av urverket...Står i köptagen och varit och jämfört dem några gånger och jag tycker skillnaden är försvinnande liten även om man sitter med dem bredvid varandra... Nu har jag i och för sig bara gjort jämförelsen i butiksljus, möjligt att skillnaden när något större i dagsljus?
Jag märkte en skillnad ganska direkt när jag provade i butik. Med det sagt så är det ju en smaksak ofc. Jag hade endast haft safirklockor innan och tyckte hesalit gav en mycket varmare och charmigare känsla. Jag är kanske också lite påverkad av att det var hesalit på originalet.Står i köptagen och varit och jämfört dem några gånger och jag tycker skillnaden är försvinnande liten även om man sitter med dem bredvid varandra... Nu har jag i och för sig bara gjort jämförelsen i butiksljus, möjligt att skillnaden när något större i dagsljus?
Självklart, vill du höras idag eller imorgonJag var för långsam på hanen.
Vi hör om den där så småningom, right?
Mycket trevlig och snygga bilder som vanligt!
Thx! Direkt ur kameran innan man sprang hemifrån.. så ingen direkt tid lagd bakom det hela, men man får vara glad för att man hinner ta en bild eller två iblandRiktigt fina bilder och självklart Speedyn med!
Grattis! Tror det är min gamla som hamnat hos dig. Känner igen det döda tritiumet på visarnaKunde ju inte låta bli att hugga när denna hamnade på köp och sälj. Osäker på om länken får sitta kvar dock.
![]()
Tack! Härligt med forumvandrare. Köptes av Feskarn om det döda tritiumet inte är nog för identifiering...Grattis! Tror det är min gamla som hamnat hos dig. Känner igen det döda tritiumet på visarna![]()
Slå en kik här annars: https://www.swisswatchspares.com/Tja, är lite noob då jag bara haft min 005 i en vecka.
Är lite sugen på ett läderband till den, har ad många att välja på eller beställer man själv på nätet smidigast? tänker att man vill ju ha ett orginal spänne helst
tack ks för en fin sida
Jag har köpt lite av dessa och varit mer än nöjd (inte original dock)Tja, är lite noob då jag bara haft min 005 i en vecka.
Är lite sugen på ett läderband till den, har ad många att välja på eller beställer man själv på nätet smidigast? tänker att man vill ju ha ett orginal spänne helst
tack ks för en fin sida
Bästa Omegarister, Bild på kaliber 321 är redan utlagd, men lägger ut en bild till, bara för njutningens skull;-)
![]()
Håller med dig till 100%! Jag förstår att folk vill ha hesalit då det trots allt är den ”riktiga speedyn, men då går man ju miste om njutningen i att beskåda det fantastiskt vackra urverket när lusten falller inFör att balansera; jag älskar hur min 006 glänser i alla ljus. Lägg till baksida där man kan njuta av urverket...
Har du en 006a alltså?Håller med dig till 100%! Jag förstår att folk vill ha hesalit då det trots allt är den ”riktiga speedyn, men då går man ju miste om njutningen i att beskåda det fantastiskt vackra urverket när lusten falller in![]()