• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Speedy vs 16610. Vilken gillar ni mest och varför? (Dum fråga i en Speedy-tråd kanske haha!)
20190110_074511-01.jpeg
En grym duo som kompletterar varandra väl, skulle lätt kunna leva med bara dom två! Inget svar på din fråga dock ;):D
 

Dennta

KS Explorers Club
2-Faktor
En välanvänd 3572.50 som är 10+ år med Hesalit + Saffir kostar idag ungefär lika mycket begagnad som en fin begagnad och några år gammal 3573.50 med Saffir + Saffir. Jag själv ser en fördel i Saffirets reptålighet och förstår inte riktigt ovan prissättning, är det något mer än glaset som gör de äldre 3572.50 värdefulla som jag missat?
Nog helt enkelt så att hesalit är populärare. Jag är själv sån som aldrig skulle köpa med safir, men jag förstår dom som vill ha det också.
 

Oktogon

Panerai
En välanvänd 3572.50 som är 10+ år med Hesalit + Saffir kostar idag ungefär lika mycket begagnad som en fin begagnad och några år gammal 3573.50 med Saffir + Saffir. Jag själv ser en fördel i Saffirets reptålighet och förstår inte riktigt ovan prissättning, är det något mer än glaset som gör de äldre 3572.50 värdefulla som jag missat?
Har du sett en Safir-Speedy IRL? Ganska mycket av charmen som försvinner imho. Som @Dennta skrev så är hesalit helt enkelt populärare på Speedys.
 
Har du sett en Safir-Speedy IRL? Ganska mycket av charmen som försvinner imho. Som @Dennta skrev så är hesalit helt enkelt populärare på Speedys.

Står i köptagen och varit och jämfört dem några gånger och jag tycker skillnaden är försvinnande liten även om man sitter med dem bredvid varandra... Nu har jag i och för sig bara gjort jämförelsen i butiksljus, möjligt att skillnaden när något större i dagsljus?
 

Bonneville

Omega
2-Faktor
Står i köptagen och varit och jämfört dem några gånger och jag tycker skillnaden är försvinnande liten även om man sitter med dem bredvid varandra... Nu har jag i och för sig bara gjort jämförelsen i butiksljus, möjligt att skillnaden när något större i dagsljus?
För att balansera; jag älskar hur min 006 glänser i alla ljus. Lägg till baksida där man kan njuta av urverket...
 

Oktogon

Panerai
Står i köptagen och varit och jämfört dem några gånger och jag tycker skillnaden är försvinnande liten även om man sitter med dem bredvid varandra... Nu har jag i och för sig bara gjort jämförelsen i butiksljus, möjligt att skillnaden när något större i dagsljus?
Jag märkte en skillnad ganska direkt när jag provade i butik. Med det sagt så är det ju en smaksak ofc. Jag hade endast haft safirklockor innan och tyckte hesalit gav en mycket varmare och charmigare känsla. Jag är kanske också lite påverkad av att det var hesalit på originalet.
 
Tja, är lite noob då jag bara haft min 005 i en vecka.

Är lite sugen på ett läderband till den, har ad många att välja på eller beställer man själv på nätet smidigast? tänker att man vill ju ha ett orginal spänne helst

tack ks för en fin sida
 

-al-

Omega
Topp