Nej, det är det som följde med till Speedy Tuesday Limited Edition, lädret är också det som följde medÄr det ett resefodral du har under?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nej, det är det som följde med till Speedy Tuesday Limited Edition, lädret är också det som följde medÄr det ett resefodral du har under?
Wow! Du kan inte lägga upp fler bilder, vore roligt att se hur det ser ut.Nej, det är det som följde med till Speedy Tuesday Limited Edition, lädret är också det som följde med![]()
Det där går jag igång på haha! Vill ha!
Grattis och välkommen till tråden!På väg hem med min första Speedy!
![]()
Tvivlar på att de säljs lösa, ST LE brukar väl dyka upp ibland på Säljes har jag för mig, annars så dyker de upp ibland på Omega Forums.Det där går jag igång på haha! Vill ha!
Grymt! Gratulerar till en av grymmaste klockor som finns!På väg hem med min första Speedy!
![]()
Jag tänkte faktiskt på både klocka och tillbehör! Vad brukar de ligga på när de väl kommer ut?Tvivlar på att de säljs lösa, ST LE brukar väl dyka upp ibland på Säljes har jag för mig, annars så dyker de upp ibland på Omega Forums.
Borde ha förstått detJag tänkte faktiskt på både klocka och tillbehör! Vad brukar de ligga på när de väl kommer ut?
Nja, jag var nog inte helt tydlig i mitt inlägg. Tack för länken, får hålla koll på köp & sälj!Borde ha förstått detSenaste här på KS verkar ha gått för 63k:
https://klocksnack.se/threads/omega-speedmaster-speedy-tuesday-nytt-pris-63kkr.99208/
Så bra den där!
Jag är mållös!Hittade den här bilden i mitt fotoalbum när jag letade efter bild på min 105.012-65 att visa för en samlare som kontaktat mig. Kommer inte ihåg om jag har postat den i tråden tidigare eller ej, hur som helst, här är en bild på mina vintage Speedy (den i mitten är den jag har ute på Säljes)
![]()
Många tummar upp!Hittade den här bilden i mitt fotoalbum när jag letade efter bild på min 105.012-65 att visa för en samlare som kontaktat mig. Kommer inte ihåg om jag har postat den i tråden tidigare eller ej, hur som helst, här är en bild på mina vintage Speedy (den i mitten är den jag har ute på Säljes)
![]()
De relanserar ju cal 321, kom ut förra veckan tror jag. Så det lär förmodligen komma en månklocka med verket. Förhoppningsvis kommer det också några coola re-issues på apollomodeller eller liknande som inte kostar apa.Är den någon som har tordas spekulera i vilka spännande saker som kan väntas från Omega under 2019 med tanke på att det är 50 år senan månlandningen?
Snygga bilder som vanligt! Såg att dailywatch plockade upp dig också.Speedy på lær fra MCL og på stol av lær fra BoConcept (Adeleide).
![]()
Alltid kul att gå tillbaka till gamla diskussioner321 är en omöjlighet. Enda möjligheten till en ny klocka med 321 vore nog en handbyggd superlimiterad klocka a la First Omega Wrist-Chronograph (18 ex). För att motivera priserna sådana landar på så är det boett i ädelmetall som gäller. Prislapp över miljonen.
Ursäkta att jag inte orkade plöja 700 sidor..Alltid kul att gå tillbaka till gamla diskussioner![]()
Alltid kul att gå tillbaka till gamla diskussioner![]()
Va?Ursäkta att jag inte orkade plöja 700 sidor..
Haha eller hur!Får lära mig att försöka uttrycka mig lite mindre tvärsäkert men jag hade aldrig trott detta. Men dyr blir den, exakt hur mycket har jag väldigt svårt att sia om.
Får uttrycka mig mer försiktigt men nej, har svårt att tro på det. Verken skall göras i Bienne har dom skrivit och det finns ingen produktionslina alls av urverk där förutom Tourbillon som är handgjorda. Dom skall byggas på beställning också har dom väl skrivit. Nu lär det väl inte ta samma tid att bygga ett 321 som ett Tourbillon men dom blir ju närmast handbyggda, en urmakare som sätter ihop hela verket. Sen får dom nog göra resten också till en finish som överstiger dom vanliga Speedys för att motivera sina prislappar. Det här drar iväg.Va?
Haha eller hur!Under hundringen tror jag iaf, liknande Speedy LE priser.
Time will tellFår uttrycka mig mer försiktigt men nej, har svårt att tro på det. Verken skall göras i Bienne har dom skrivit och det finns ingen produktionslina alls av urverk där förutom Tourbillon som är handgjorda. Dom skall byggas på beställning också har dom väl skrivit. Nu lär det väl inte ta samma tid att bygga ett 321 som ett Tourbillon men dom blir ju närmast handbyggda, en urmakare som sätter ihop hela verket. Sen får dom nog göra resten också till en finish som överstiger dom vanliga Speedys för att motivera sina prislappar. Det här drar iväg.