Skulle lägga spannet mellan 6-8000kr så länge inte dyrare delar behöver bytas.Vad går en standardservice loss på ca? Givet att det inte är några konstigheter med den. Jag behöver inte serva min men blev nyfiken nu när frågan kom upp.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skulle lägga spannet mellan 6-8000kr så länge inte dyrare delar behöver bytas.Vad går en standardservice loss på ca? Givet att det inte är några konstigheter med den. Jag behöver inte serva min men blev nyfiken nu när frågan kom upp.
Ganska saftigt ändå?Skulle lägga spannet mellan 6-8000kr så länge inte dyrare delar behöver bytas.
Serva kronografer är inte gratis tyvärr. Går säkert att komma undan lite billigare med rätt kontakter eller om man går till någon "mindre" urmakare, men ska man gå via AD så kommer du nog inte undan billigare än så. Köpte min senaste speedy nyservad av Nymans och den servicen gick på över 9000.Ganska saftigt ändå?
Vilket serviceintervall är det? Räknat att klockan används dagligen.Serva kronografer är inte gratis tyvärr. Går säkert att komma undan lite billigare med rätt kontakter eller om man går till någon "mindre" urmakare, men ska man gå via AD så kommer du nog inte undan billigare än så. Köpte min senaste speedy nyservad av Nymans och den servicen gick på över 9000.
Svårt att säga, men man brukar väl grovt räkna med mellan 5-10år. Sällan klockor servas var femte år dock.Vilket serviceintervall är det? Räknat att klockan används dagligen.
En service hos SGN kostar enligt nedan:Vad går en standardservice loss på ca? Givet att det inte är några konstigheter med den. Jag behöver inte serva min men blev nyfiken nu när frågan kom upp.
Stort tack!En service hos SGN kostar enligt nedan:
![]()
Fin att möta vårsolen med den där. Det inser nog någon och hugger snartGlad ST.....kan bli den sista om rätt köpare dyker upp men Januari är ju en trög säljmånad så jag hänger nog kvar några veckor till
![]()
Tack för tipset, ska göra något åt det snart.Knata in på Erikssons urhandel i sumpan så ska du se att du får bra hjälp.
Har den börjat bete sig konstigt eller är det bara dags?Tack för tipset, ska göra något åt det snart.
Speedmaster Automatic är tyvärr inte ett område som jag har någon kunskap alls omFör de pengar det är frågan om, närmare 28k SEK, så kan du få en "riktig" Speedmaster, dvs. en Professional med fullt set som är ett par år gammal (dvs. en som vi kallar ".005" eller "005"). Du har inte funderat på en sådan istället?
Du får väl se till att prova en så att du vetTack för svar!
Jo tanken har slagit mig men är lite svag för guld samt tror den matchar guldring och -armband bättre. Sedan vet jag inte om en Pro skulle se lite stor ut då jag har relativt små handleder.
Jag har också smala handleder, men det går inte att översätta rakt över till diametern på olika armbandsur.Du får väl se till att prova en så att du vet![]()
Den är extremt bra den där. Speciellt på länken!Efter en kort sejour på läder så är länken tillbaka
![]()
Ja, håller med om att den är som bäst på länk (i det här fallet en vintage 1171/633)Den är extremt bra den där. Speciellt på länken!
Jag är ganska säker på att du får den såld om du först säljer länken till mig!Pm:a om ni vill köpa klockan.
Annars njut av lite speedy.
![]()
Jag är ganska säker på att du får den såld om du först säljer länken till mig!![]()
Nej nej nej!Haha eller så ökar intresset för klockan med den på![]()