En Gen 2.![]()
Hämtade min X-33 1st Gen. på Konsum idag! Har den några kompisar här?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En Gen 2.![]()
Kul!En Gen 2.
![]()
Klarar den att åka till månen, tillbaka till jorden och sedan deltaga i diverse festligheter så har jag svårt att se varför den inte skulle passa? Vi vänder på frågan, varför skulle den inte göra sig bra till detta?Ingen som har lite inspirerande bilder på sin Speedmaster Pro använd som beater?
Står i valet och kvalet mellan att använda en 006 på kevlarband eller en Breitling Aerospace Evo som "fin-beater". Dvs den kommer att hänga med på alla sporter och äventyr, utom de som innebär saltvatten eller kemikalier. Tanken är att det då inte "behövs" något klockbyte efter aktiviteten/innan afterskin, eller motsvarande festlighet. Det är på den senare punkten som min nuvarande beater, en Seiko Prospex-dykare, inte riktigt håller måttet.
Men vetetusan om månklockan är rätt klocka för jobbet. Verkar ju inte supervanligt att den används på det sättet. Övertyga mig om att jag har fel?![]()
Speedyn måste vara den mest svårfotograferade klockan jag ägt. Du får dock till det varje gång! =)Speedy ...blå.
![]()
Takk. Ja, "Top Hat" Hesalite gir litt utfordringer.Speedyn måste vara den mest svårfotograferade klockan jag ägt. Du får dock till det varje gång! =)
Ha, ha - ja. 6 like I design men ulike farger. Neste steg er å lage selv. Har kjøpt inn lær, så nå er verktøy neste for å lære og lage egne reimer ordentlig.Instämmer Grymma bilder! Vad har du nu 6st av samma band i olika färg?
Nice, lite så jag jobbade med tröjjor ett tag, hitta men en schysst så köpte men i 2-3 färger![]()
Jag köper en av dig när du kommit igång med tillverkningen!Ha, ha - ja. 6 like I design men ulike farger. Neste steg er å lage selv. Har kjøpt inn lær, så nå er verktøy neste for å lære og lage egne reimer ordentlig.
Jag tycker att det blev riktigt snyggt, fin färg!Nytt band på speedyn som införskaffades för 90kr på en marknad i Melbourne. Saknar lite tjockhet på bandet men helt klart värd pengarna imo
![]()
![]()
Struts för 90kr får man ju absolut se som ett fynd!Nytt band på speedyn som införskaffades för 90kr på en marknad i Melbourne. Saknar lite tjockhet på bandet men helt klart värd pengarna imo
![]()
![]()
Härligt att se en tool-klocka som används, inspirerandeKlarar den att åka till månen, tillbaka till jorden och sedan deltaga i diverse festligheter så har jag svårt att se varför den inte skulle passa? Vi vänder på frågan, varför skulle den inte göra sig bra till detta?
Här är en bild på min 145.0022 som är med och åker skidor, både utför och på längden. Även långa skoterturer har den varit med på, men har bara haft den någon månad. Min tidigare .005 följde med på det mesta, inkl bad och till och med bastu någon gång. Renoveringar och fasabyte var inte heller det några problem.
![]()
Kan jag inte säga att jag dykt djupare i heller. Såg någon bild när astronauter vattentränade i full mundering med speedy på armen, det var gott nog för migHärligt att se en tool-klocka som används, inspirerandeNär vi vänder på frågan, varför skulle den inte funka, så tänker jag.. Å ena sidan är klockan antingen tät eller otät, å andra sidan kanske en 5atm har tunnare skyddsgods, och lättare bli otät? Jag vet inte, har ännu inte djupdykt i konstruktionsskilllnaden mellan tex en speedy och en 10atm dykare för att ha fått någon bra känsla för hur konstruktionerna beter sig när de belastas.
Nytt band på speedyn som införskaffades för 90kr på en marknad i Melbourne. Saknar lite tjockhet på bandet men helt klart värd pengarna imo
![]()
![]()
Kan jag inte säga att jag dykt djupare i heller. Såg någon bild när astronauter vattentränade i full mundering med speedy på armen, det var gott nog för mig![]()
Drömklocka!En Gen 2.
![]()
Grymt snygg bild!
Japp, gen1![]()