• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

IMG_20190223_165740.jpg

Riktigt nöjd med mesh! :)

Sugen på ett mesh. Är det ett OEM eller Omega?

Coolt! Jag har en liknande från ca 80-tal som min pappa alltid pratade om att "den här kan man skriva med i rymden".
Det var ju ännu coolare!! Jag köpte min i höstas i Köpenhamn efter att än en gång landat efter en flygning med bläck utrunnet ur pennan. Inte i fickan som tur var.
Tänkte att kan den funka i rymden borde den överleva vanliga flygturer..:)

Min farsa hade en i bilen. Förstod inte sambandet mellan gravitation och bläck förrän långt senare. Den var graverad rutig men med samma knapp på sidan om jag inte missminner mig.
Det är exakt en sån jag har, silver med svarta rutor. Ska ta en bild på den ikväll! :D Jag har två kom jag på, en som mer eller mindre är oanvänd och en väl använd.

Det är exakt en sån jag har, silver med svarta rutor. Ska ta en bild på den ikväll! :D Jag har två kom jag på, en som mer eller mindre är oanvänd och en väl använd.
Precis så!
Borde kolla om farsan har kvar den liggandes nånstans, men med tanke på att han kastade en automatisk Seiko med larm från tidigt 70 för att den hade sprucket glas är förhoppningarna lågt ställda.

Kör vidare med Speedy idag. Riggat med en ”rymdpenna” också..:)
3EF0115C-54F8-4C6E-9E36-DA838503CF83.jpeg
För längesedan hörde jag en historia om när Nasa höll på att utveckla pennan och annan rymdmateriel. Samtidigt som man tävlade om att vara före Ryssen. Penn-projektet hade ett eget team och allt leddes mycket proffesionellt tills man slutligen lyckats få fram en penna som fungerade utan gravitation.
Ryssen tog en blyetspenna.

Vet inte hur mycket sanning det är men jag gillar Low-tech lösningar och brukar berätta historien när jag får chansen.

För längesedan hörde jag en historia om när Nasa höll på att utveckla pennan och annan rymdmateriel. Samtidigt som man tävlade om att vara före Ryssen. Penn-projektet hade ett eget team och allt leddes mycket proffesionellt tills man slutligen lyckats få fram en penna som fungerade utan gravitation.

Vet inte hur mycket sanning det är men jag gillar Low-tech lösningar och brukar berätta historien när jag får chansen.
Hahaha!

Vilket funkar bra tills blyertsspetsen oundvikligen bryts av och flyter runt i rymdkapseln, samma anledning egentligen som att man valde en klocka med hesalit istället för glas.

Tillbaka
Topp