• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Håller helt med. Få band och länkar på speedyn som inte är snygga men mocka är en favorit. Känns 70-tal, bra matchning helt enkelt.
Min tanke med strapen o färgvalet va ju att framhäva det ”kommande brunaktiga”. Tavlan är ju inte brun men heller inte svart. Ser sjukt bra ut iaf:)
 
Har ni hört talats om den här udda rackaren?

IMG_8591-1024x683.jpg


Tydligen kom den här hela tre år innan 2915.
 
Jag gillar denna Schumacher Legends modellen från 2005. Är det något man ska känna till med skicket och modellen?

Röda chrono handen står inte exakt 100% på kl 12, den är ca 0.5mm till höger. Inget som stör mig. Är det normalt?

Jag drog upp kronan och det gick lite segt. Men har aldrig provat en annan Speedmaster så det ska kanske vara så. Okänd servicehistorik. Skicket är annars väldigt bra och chronon tickar fint. (Butik i Tokyo)
 
Senast ändrad:
Jag gillar denna Schumacher Legends modellen från 2005. Är det något man ska känna till med skicket och modellen?

Röda chrono handen står inte exakt 100% på kl 12, den är ca 0.5mm till höger. Inget som stör mig. Är det normalt?

Jag drog upp kronan och det gick lite segt. Men har aldrig provat en annan Speedmaster så det ska kanske vara så. Okänd servicehistorik. Skicket är annars väldigt bra och chronon tickar fint. (Butik i Tokyo)
Trevlig! Att visaren står lite fel behöver inte betyda att något är galet. Svårt att säga med att den är trög att vrida upp dock. Min förra moderna speedy tyckte jag var trög, men den mjuknade upp vid användning. Så kan det såklart tyda just på att det finns ett servicebehov. Jag skulle helt enkelt räkna in en service i priset och känna efter om den är värd det då också.
 
Tillbaka
Topp