• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Tjena, dyker in med en snabb och kanske dum fråga. Sitter och funderar på att köpa en Omega Speedmaster reduced och har kikat runt lite på Chrono24. Finns ganska mycket när man kollar. Är ute efter ref: 3510.50.00 men har märkt att vissa säljare inte skriver med de två sista nollorna. Finns det någon anledning till detta?
Enligt mig så skall det inte vara någon skillnad alls. Man brukar inte bry sig om 00:eek:r om det inte kommer nåhon mer siffra efter som är av intresse. Tex de gamla klockorna benämns ju oftast förkortat 3570.50 eller till och med enbart 3570. Inte fullständigt 3570.50.00

Hur viktigt skulle ni säga det är med orginallåda och orginalhandlingar till? bra om den eventuellt ska säljas någon gång?

Vad kan man tänkas få betala om man vill ha en lite äldre speedmaster med tritium, head only? Tänker typ 80 - 90tal ish.

Min speedmaster är nu två veckor gammal och det firas med ett grått nato jag köpt från @Josef B här på KS. Är riktigt nöjd!

U6m0XrK_d.jpg

Menade bra pris för modell och skick snarare än billig, men båda är ju relativa begrepp!

Jag gillade skicket. Drömmer likt de flesta om vintage Speedys i mint condition, men ser också värdet i äldre klockor som är precis lagom ”sletna” för att kunna slängas på armen och dängas runt utan större omsorg, utan att för den sakens skull se anskrämliga ut. En hårfin balans ibland. Tyckte den tickade de boxarna för mig. En ”vintage beater”.
Finns ju den här oxå. Skicket är väl liknande om inte tom bättre..
29414438-883E-47C1-B491-0F88157378AE.jpeg

https://omegaforums.net/threads/stu...ster-145-022-69-with-1039-516-bracelet.94656/

Tack :) Ja, det får nog bli ST LE Ultraman 2 då det som du mycket riktigt påpekar är en mulen dag här i Stockholm :D Keepers? Hmm, vet ej, eventuellt så får en av dem lämna mig snart, siktar in mig mer och mer mot vintage. Har redan en 105.012-65 och en 145.012-67 så det kanske räcker med två Speedy i min samling?
Du vet precis vad jag kommer o tipsa dej om. Flippa båda o gå all in för the real Ultraman.
Sen får jag bjucka dej på lunch varannan dag så jag får klämma på den;)

Wow! Bättre, absolut.

För ganska många år sedan, när jag fortfarande pluggade, lyckades jag irra mig in i en super-exklusiv designer-butik i Tokyo som jag glömt namnet på. Såg där en fantastiskt snygg väska som jag först tyckte kostade absurt mycket men efter en bra stunds rationaliserande verkade fullt rimligt prissatt, givet att jag avstod både det ena och det andra resten av året och för den delen studietiden. Säljaren som hade observerat mig på håll ett bra tag och sett min tvekan, kom till slut fram, tittade mig djupt i ögonen och yttrade med ett nästan skälmskt leende den bästa försäljningsrepliken jag någonsin hört:

Why don’t you just buy it?

Tillbaka
Topp