• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Speedmaster Tuesday!

B68EFC77-088D-4A57-B10A-90D493A21F9B.jpeg
6B689FA8-1309-4B92-ACBD-9F2BC5988C46.jpeg
 

Hasse Varg

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Löjligt bra! Två keepers?
Funderat i 25 minuter nu. Lutar åt...nej fan jag vet inte eller vad fasen kör högra. Stockholms gator behöver lite färg och en Ultraman en lite halvgrå dag som denna.
Tack :) Ja, det får nog bli ST LE Ultraman 2 då det som du mycket riktigt påpekar är en mulen dag här i Stockholm :D Keepers? Hmm, vet ej, eventuellt så får en av dem lämna mig snart, siktar in mig mer och mer mot vintage. Har redan en 105.012-65 och en 145.012-67 så det kanske räcker med två Speedy i min samling?
 

DDraper

Omega
Bra val @Hasse Varg ! ;) Men samtidigt med ett så fint urval blir det knappast fel oavsett vad.
Förstår, vintage är roligare! Ja svårt det där. Är som sagt kanonklockor men beror på hur du är som "samlare". Finns så många om och men och otaliga variabler. Jag är inte så mycket för x antal av samma modell och tycker det är rätt sömnigt med ett gäng Submariners där nån har röd text och en annan en T-stamp osv. Men måste säga att i detta fall, i ditt fall är det mer spännande! Dina Speedys ovan är mer egna och kan definitivt hänga ihop. Samtidigt är min åsikt ej relevant i detta fall då det är dina klockor och dina kronor & ören :) Snacka med magen, brukar bli bäst så ;)
 
Senast ändrad:

NRE

Vacheron
2-Faktor
Jag har inte missat en Speedy Tuesday sen klockan kom tillbaka från garantiservice i november. Så inte heller idag, om än sent påkommet. Skyller på punktering, tippen och småbarn. Bild från ett soligt Västernorrland i eftermiddags
IMG_20190709_141741558_HDR.jpg
 

DonPapa

Breitling
Tjena, dyker in med en snabb och kanske dum fråga. Sitter och funderar på att köpa en Omega Speedmaster reduced och har kikat runt lite på Chrono24. Finns ganska mycket när man kollar. Är ute efter ref: 3510.50.00 men har märkt att vissa säljare inte skriver med de två sista nollorna. Finns det någon anledning till detta?
 
Topp