• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Safety first :bookworm: Hade nog inte behövt maskera egentligen. Har man bara repor på toppen av glaset är det inte så stor risk att komma åt ringen. Men blev sjukt imponerad av hur väl poly fungerade! Hade ganska mkt repor kl 9-12 som försvann helt efter lite gnussande.
75338C8A-39BC-4EC1-B9BB-680C0B0F8521.jpeg

F913CD70-D30B-4E00-940D-7BD7E1411627.jpeg
Ok, tack för tipset. Då sätter jag igång här. Återkommer med resultatet.

007B6BC1-7CAA-4292-97C3-4F2519C84B12.jpeg
5F54D2E1-3C69-486B-9ABD-CBC261CEFB76.jpeg
Det är inte tisdag, men ändå. ;)
Den ser verkligen läcker ut, försökte motstå att köpa den men nu har jag ändrat mig :) Hur känns den omtalade länken? Har haft .006 samt "Speedmaster 57 Trilogy" och de länkarna är inte så roliga jämfört med flat-link 1506 och 1039 samt även 1171... Däremot så ska länken till 50-års jubilaren vara helt OK vad jag har förstått.

42E95210-E686-410A-89DD-AF96BF34D928.jpeg

Då var det dags att polera glaset på min 005 för första gången. Jag har haft den i lite över ett år och nu har den fått några repor i glaset (bild) Jag har köpt en tub Polywatch, men hur gör ni andra, tejpar ni den svarta betzeln eller är ni bara försiktiga så att ni inte polerar över den?

Fräscht band! Minns du vart det kommer ifrån? :)

Min 005 har börjat gå lite väl snabbt och nu undrar jag om någon har en aning om vad som försiggår.

Klockan köptes ny från AD för ca 6 veckor sedan. Har sedan dag ett dokumenterat tiden varje morgon och kväll med hjälp av en av alla appar som finns där ute.

Första månaden gick klockan stabilt på +10.8 s/dag. Något snabbare på dagen och ca +9 s/dag under natten med kronan ned. Allt inom Omegas gräns, så även om den kunde gå mer precist var jag ändå nöjd. På exakt månadsdagen händer något. Över natten låg klockan plötsligt på +14 s/dag och senare på kvällen registrerades +20 s/dag. Sedan dess har den legat stabilt på +20 s/dag.

Testade i helgen att låta bli att vrida upp klockan för att kontrollera gångreserven. Klarade 51 timmar så inga problem där om et skulle vara till någon hjälp.

Är det någon annan som varit med om något liknande? Eftersom klockan är ny har den hanterats väldigt försiktigt och inte varit med om några stötar, fall eller liknande.

Min 005 har börjat gå lite väl snabbt och nu undrar jag om någon har en aning om vad som försiggår.

Klockan köptes ny från AD för ca 6 veckor sedan. Har sedan dag ett dokumenterat tiden varje morgon och kväll med hjälp av en av alla appar som finns där ute.

Första månaden gick klockan stabilt på +10.8 s/dag. Något snabbare på dagen och ca +9 s/dag under natten med kronan ned. Allt inom Omegas gräns, så även om den kunde gå mer precist var jag ändå nöjd. På exakt månadsdagen händer något. Över natten låg klockan plötsligt på +14 s/dag och senare på kvällen registrerades +20 s/dag. Sedan dess har den legat stabilt på +20 s/dag.

Testade i helgen att låta bli att vrida upp klockan för att kontrollera gångreserven. Klarade 51 timmar så inga problem där om et skulle vara till någon hjälp.

Är det någon annan som varit med om något liknande? Eftersom klockan är ny har den hanterats väldigt försiktigt och inte varit med om några stötar, fall eller liknande.
Inget som jag varit med om med min. Efter drygt två år går min nästan +/- 0 efter en veckas användande. Låter ju som lite väl snabb gång i ditt fall. Med det sagt vad är verket specat till?

Men kila in till din AD och hör, de hjälper dig om det är något fel :)

Tillbaka
Topp