Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är det en Skywalker X-33?Har länge suktat efter en Speedmaster(gissa vilken!?) och gjorde idag en beställning!
Om det är bra hastighet hos leverantören ska den landa i September.
YesÄr det en Skywalker X-33?
Najs!
Det kan du tro!Najs!
Då hoppas vi att det snart kommer bilder på den här
Fy fan, känner med dig. Hoppas de hittar paketet och ger dig en vettig kompensation.Fruktansvärt irriterad just nu, postnord har lyckats slarva bort min 1171 och bezel som jag jagat rätt på till min pre-moon.
Detta är skickat som försäkrat och spårtbart med REK men dom kan ändå inte få fram vart och när paketet försvunnit.
Vilka tattare, ursäkta språket.
Sällan jag går igång, men detta är inte kul.
Fruktansvärt irriterad just nu, postnord har lyckats slarva bort min 1171 och bezel som jag jagat rätt på till min pre-moon.
Detta är skickat som försäkrat och spårtbart med REK men dom kan ändå inte få fram vart och när paketet försvunnit.
Fy fan, känner med dig. Hoppas de hittar paketet och ger dig en vettig kompensation.
Det är riktigt tråkigt, hittade en NOS bezel och 1171 i mycket fint skick från rätt årgång.Tyvärr är det inte första gången postmord klantar till det. Fast REK brukar gå fram.
De är så utomordentligt usla. Har på ganska kort tid skickat REK och båda har slarvats bort på vägen någonstans. Som tur var kunde det efter veckor av letande lösas. Har genom åren (innan postnord) skickat en jäkla massa paket, som aldrig blivit fel.Fruktansvärt irriterad just nu, postnord har lyckats slarva bort min 1171 och bezel som jag jagat rätt på till min pre-moon.
Det är bara att hoppas just nu. Har gjort allt i min väg, ringde Coop där paketet lämnades in, försökte muta henne att öppna säckarna med paket som ej gått iväg även om det står att mitt är upphämtat redan för att ta en titt där, gick ej så braDe är så utomordentligt usla. Har på ganska kort tid skickat REK och båda har slarvats bort på vägen någonstans. Som tur var kunde det efter veckor av letande lösas. Har genom åren (innan postnord) skickat en jäkla massa paket, som aldrig blivit fel.
Håller tummarna att paketet hittar rätt till slut
Okej, det är ju en bra början! Känns som att du ändå gjort så mycket du kan just nuDet är bara att hoppas just nu. Har gjort allt i min väg, ringde Coop där paketet lämnades in, försökte muta henne att öppna säckarna med paket som ej gått iväg även om det står att mitt är upphämtat redan för att ta en titt där, gick ej så bra
Har lämnat mitt nummer till högre chefer på Postnord, försökt att få tag på nummer till alla olika paketterminaler som finns i närheten, dessa nummer får ej lämnas ut tydligen.
Fick du leta själv eller löste postnord detta efter flera veckor?
Jag ska hitta detta paket även om det innebär att åka runt i Sverige personligen och besöka terminaler...
Förstår, det blir säkert ett par gråa hår till innan jag är klar med detta.Okej, det är ju en bra början! Känns som att du ändå gjort så mycket du kan just nu
I ett av fallen startades ett ärende, och efter många om och men var det en handläggare som tog sig an ärendet. Då kunde man hitta det i en terminal där det på något magiskt sätt hamnat fel. I det andra fallet felsorterade dem paketet och skickade det åt motsatt håll i landet, men jag lyckades få tag på en som visste vart det befann sig just då och man kunde korrigera det i tid.
Men som sagt, i båda fallen krävdes ihärdigt ringande och tjat. Så har Postnord inte startat ett ärende av ditt fall än försök få dem att göra det
Det är det som är så märkligt, paketet har hämtats upp av lastbil, sedan spårlöst försvunnet och postnord kan ej se varför, inte ens i sitt interna system som jag efter många om och men fick dom att kolla i.@-RI- Verkligen en frustrerande sits du hamnat i med Posntord!. Jättetråkigt
Har själv skickat en massa REK genom åren utan problem men i våras var det ett REK som gjorde mig lite nervig då det blev fördröjt en dag extra och spårningen uppdaterades trögt. Inget jätteallvarligt att jämföra med men REK verkar (nu) innebära att man inte kan luta sig lugnt tillbaka i soffan......
Kanske den nya tjänsten REK Extra upp till 25k går i säkrare kanaler!?
Förresten hur ser spårningen ut, hamnade den på en sorteringsterminal och därefter inget mer uppdaterat?
Att man ska behöva trycka på för att få sitt viktiga paket att bli uppkollat i deras system!Det är det som är så märkligt, paketet har hämtats upp av lastbil, sedan spårlöst försvunnet och postnord kan ej se varför, inte ens i sitt interna system som jag efter många om och men fick dom att kolla i.
Antingen har lastbilen spårlöst försvunnit eller så har chauffören tagit för sig av det som verkade intressant. Annars ska paketet vara inslaget på terminal.
Det har försvunnit mellan Coop och första terminalen, jag kan bara dra en slutsats av det om man nu ska lita 100% på spårningsstatusen.Att man ska behöva trycka på för att få sitt viktiga paket att bli uppkollat i deras system!
Med tanke på spårningsstatusen har man ngt att klura på!
Jag har 17,5cm handled och den är absolut inte för storSitter med köptankar av en Speedmaster Professional (005) och har lite funderingar.
Fördelar/nackdelar med att köpa beg. istället för via en gråhandlare?
Kommer klockan vara för stor på min 17,5 handled?
Något annat att tänka på?
Har redan hittat massor av nyttigt info på KS men hoppas på svar på ännu några frågor
Sitter med köptankar av en Speedmaster Professional (005) och har lite funderingar.
Har redan hittat massor av nyttigt info på KS men hoppas på svar på ännu några frågor
Låter bra, eller snarare dåligt för ha-begäret Tack för inputJag är i samma sits och har, om inte 17,5cm ännu tanigare handleder. Var ner till lokala AD och testade en i förrgår, satt sjukt bra enligt mig. Den blev ungefär dubbelt så attraktiv efter att ha testat den på handleden så nu måste jag skaffa en inom kort
Så mitt tips, ta dig till en ad och testa
Jag tycker den är för stor på mina 18cm. Så det är högst subjektivt.Sitter med köptankar av en Speedmaster Professional (005) och har lite funderingar.
Värt varenda krona, även fast jag inte vet vad kalaset gick på Sjukt jävla bra den där och med bezel och länk på så borde det kunna bli en keeper, även för digUppdatering!
Mot alla odds låg det en avi i postlådan imorse, dom hittade mitt paket!
Behöver trixa lite med ändlänkarna så att dom sitter perfekt men detta duger långt just nu!
Blir en sväng till urmakarn för att sätta på bezeln sen är jag i mål, en korrekt 145.022 -69 pre moon
Blev aningen dyrare än jag trott men visst vart det värt det!
Tack, den börjar bli riktigt trevlig nu med korrekta delarVärt varenda krona, även fast jag inte vet vad kalaset gick på Sjukt jävla bra den där och med bezel och länk på så borde det kunna bli en keeper, även för dig