• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Jag har alltid hållit efter genom daglig tvätt under rinnande varmt vatten med mild handtvål. Bara o tvätta/löddra hela klockan. Som när du tvättar dina händer.
Om man håller efter på det viset hinner det aldrig byggas upp skit i olika hålor.

Om min Speedy (eller annan klocka) inte skulle tåla daglig handtvätt skulle jag aldrig äga en sådan klocka!
Är den modern? Då skulle jag köra mjuk tandborste och lite vatten, möjligtvis en droppe diskmedel på det om den är riktigt skitig. Funkade fint när jag hade en modern speedy.

Tack för svaren!
Den är inte en 005 utan tidigare ”generationen” med 3 bars resistans. Trycktestad senast idag.

Har nästan bara ägt dykare innan så känns läskigt att köra den under kranen hehe..

Omega Rainmaster
229F369C-C906-4F99-B4C2-2AA7F26BE42C.jpeg
Nice shoot se upp så inte Rainmaster blitt snott av Omega :)

Tack för svaren!
Den är inte en 005 utan tidigare ”generationen” med 3 bars resistans. Trycktestad senast idag.

Har nästan bara ägt dykare innan så känns läskigt att köra den under kranen hehe..
Om den är trycktestad ska det väl vara lugnt, så länge du inte testar trycka på tryckarna.

• Like
Reactions: gab
Kör en heads up, om någon är på jakt efter ett insert har jag ett extra över.
Annons ligger ute, är priset tokigt får du gärna rätta mig, har inte jättestor koll på just dessa :)
20190824_140930.jpg

Fråga till Speedmasterfantasterna här; Det är väl rimligt att tro att Omega kommer att uppdatera Speedyn med nytt verk och ny länk. Ni som ännu inte köpt en Speedy - avvvaktar ni? Ni som redan har en - kommer ni att (upp?)gradera? Kluven själv. Å ena sidan säkert ett kanonverk och snygg länk. Å andra sidan vet jag fan inte om det är en månklocka längre... Nyfiken på hur ni tänker.

Tillbaka
Topp