Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Som i den gamla reklamen för Pingles, ”once you pop you can’t stop”Idag har det inte blivit mycket jobbande. Första Pre moon för mig. Älskar step dial. Är min femte speedy och man tassar närmare och närmare att trilla ner i 321 träsket, don bezel osv
Snyggt band! Var köpte du det?Testar racing-strap på min 005
Tack! Royal Straps - Vintage RacingSnyggt band! Var köpte du det?
Väldigt svårt att säga utan bilder. Priserna spretar som du säger sjukt mycket och främst beroende på skick. Är lumen intakt? Tavelskador? Original DO90-bezel? Är bara kronan utbytt eller även pushers? Polerat case? @Hasse Varg brukar ju ha bra koll men bifoga gärna de bilder du harAkut hjälp!
Skall imorgon titta på en Speedmaster pre moon. Är grön på detta området och försöker suga i mig så mycket som möjligt på olika forum/sidor/auktioner mm. Tycker priser på dessa spretar jäkligt mycket. Vad kan ni, mellan tummen och pekfingret säga att man behöver betala för denna utifrån informationen enligt nedan. Tänkte bara undvika att bli tokblåst.
Cal 321, boett CB, 105012-66.
Serinr: 24......
Enl uppgift tillverkad sent 66. Timvisare samt krona utbytt.
Jag har bara sett en suddig bild, så jag vet inget om skicket på denna.
Tack på förhand/ Henrik
Oj. Där blev jag osäker faktiskt, kolla gärna här:Tackar för svar.
Serienummret är: 249516..
Läste dock på en sida att en liknande Speedmaster med nr: 24951484 var tillverkad 19 juni - 67, så sent 66 verkar väl inte stämma?
Tvivlar starkt då 105.012-66 tillverkades 1967-1968. Om man har hela serienumret kan man knappa in det här och få en mycket god indikation på när den tillverkades:Oj. Där blev jag osäker faktiskt, kolla gärna här:
http://speedmaster101.com/serial-quick-reference-to-78/
Jag vågar varken säga bu eller bä.
Taggar dig igen @Hasse Varg - kan den vara tillverkad sent 66' enligt henno3's serial?
En i skicket ”good” förutsätter att samtliga delar är korrekta och att den är relativt nyligen servad, förutom att den givetvis också är i bra skick. Utbytt krona: -5k SEK, utbytt timvisare: -5k, ingen service: -7k (ungefärliga värden mellan tummen och pekfingret). Vill du ha mer hjälp så behöver du lägga upp bilder i bra kvalitet Finns bilder på min 105.012-65 några posts ovan, den är nyservad, alla delar är korrekta och jag bedömer att den är i skicket ”lite bättre än good”. Tänk på att priserna i Speedmaster101 är för head-only, en 1039/516 länk som exempel plussar på 15k på värdet.Jäklar vilken kunskap ni har, och villken snabb hjälp man får!
Japp, utifrån länken ovan är den tillverkad i Juli - 67.
Ligger prisbilden på samma sida lite i överkant eller?
Fungerande - 6250$, bra skick - 13000$, samlarskick - 18500$.
Isåfall ligger det en del, eller en stor del över budget om den är i det skicket jag hoppas.