Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Noterade spåren på Omegas poduktbild på Speedmaster Professional .005 på deras hemsida. Min klocka (från -18) tycks dock inte ha dessa spåren/ringarna i stukturen på tavlan. Har era .005 dessa ringar?
Bild: Omega.
Grymt spottat! Min har inte dem (1 månad gammel)Noterade spåren på Omegas poduktbild på Speedmaster Professional .005 på deras hemsida. Min klocka (från -18) tycks dock inte ha dessa spåren/ringarna i stukturen på tavlan. Har era .005 dessa ringar?
Bild: Omega.
Min från 2019 har det inte. Tror det är FOIS som har dem?
Blev det godkänt av frun att bära klockan med det bandet på bröllop?För er alla som alltid undrat men aldrig pallat dra ut bandet från megabox
537mm på fackspråk
Cirka 54cm då
Så, nu drar vi på bröllop
Märkligt, varfer är ringarna där? Speestuesday har iofs demFOIS har stålvisare.
Haha bara drevBlev det godkänt av frun att bära klockan med det bandet på bröllop?
Trevlig fest, får man önska!
Märkligt, varfer är ringarna där? Speestuesday har iofs dem
Min från -69 har det. Har Omega blandat ihop sina produktbilder?Ingen aning men lär va en äldre speedy kanske? @Hasse Varg har säker koll
Hmm, ja jag trodde det var äldre referenser som hade ringarna samt vissa special editions, men att alla 005or hade slät.Min från -69 har det. Har Omega blandat ihop sina produktbilder?
*edit: en bild var ju på sin plats
Behöver lite goda råd från er inbitna speedyrockare Jag går o suktar efter en klassisk speedy att ha som komplement till mina 2st datejust.. Jag har rätt klena handleder och har spanat på speedmaster reduced, dock aldrig testat den på armen. Någon som testat båda varianter och kan komma med lite input?
Oj, det vet jag inte om jag har, har faktiskt inte funderat över det så mycket. Vad jag vet så lär väl samtliga Speedy ha det? Se bl.a. det här blogg-inlägget:Ingen aning men lär va en äldre speedy kanske? @Hasse Varg har säker koll
Kolla fois, 60th anniverary modellerna istället
De är 38-39mm
Jag har tänkt på att de saknas på många nyare, trodde till och med att de inte fanns på 005orna, men det är kanske som du säger att de bara är otydligare. På min är de väldigt tydliga när man låter ljuset spela över tavlan.Oj, det vet jag inte om jag har, har faktiskt inte funderat över det så mycket. Vad jag vet så lär väl samtliga Speedy ha det? Se bl.a. det här blogg-inlägget:
http://speedmaster101.com/blog/concentric-circles-on-subdials/
Lite trådar om det på OF:
https://omegaforums.net/threads/concentric-circles-on-subdials.69445/
Kan vara lite svårt att se dem ibland, några nämner att de är synbara enbart med 10x lupp. Får kolla på mina nästa gång jag besöker bankfacket.
Jag har handleder på ca 15,5 cm och kör en helt vanlig .005 utan några besvär alls. Testa den innan du utesluter den! Trots allt bara 48mm lug to lug!Behöver lite goda råd från er inbitna speedyrockare Jag går o suktar efter en klassisk speedy att ha som komplement till mina 2st datejust.. Jag har rätt klena handleder och har spanat på speedmaster reduced, dock aldrig testat den på armen. Någon som testat båda varianter och kan komma med lite input?
Var extremt nyfiken på ringarna men till min besvikelse hittade jag inga på min 30 dagar gamla 005:a.Jag har tänkt på att de saknas på många nyare, trodde till och med att de inte fanns på 005orna, men det är kanske som du säger att de bara är otydligare. På min är de väldigt tydliga när man låter ljuset spela över tavlan.
Jag har handleder på ca 15,5 cm och kör en helt vanlig .005 utan några besvär alls. Testa den innan du utesluter den! Trots allt bara 48mm lug to lug!
EDIT: Personligen upplever jag FOIS som minst lika stor pga bandhornsdesignen..
EDIT 2: Slänger på en wrist shot för lite perspektiv..
Det där ser ju dock väldigt stort ut på dig.Jag har handleder på ca 15,5 cm och kör en helt vanlig .005 utan några besvär alls. Testa den innan du utesluter den! Trots allt bara 48mm lug to lug!
EDIT: Personligen upplever jag FOIS som minst lika stor pga bandhornsdesignen..
EDIT 2: Slänger på en wrist shot för lite perspektiv..
Kanon tack! Då ska jag se till att testa båda alternativen innan ev. köp
Du bär upp klockan rätt så det lär ju funka för mig också.
Tack för bra tips!
Tänk på att den bärs större på länk. Så har du tänkt att ha den på läder/Nato/mocka så testa med det också! Happy hunting!En bild från i somras för att öka suget
Tack för tipset! Gör sig bra på läder också
Absolut! Men inte större än att det stör mig! Det var därför jag ville bifoga en bild, och låta personen i fråga avgöra själv!Det där ser ju dock väldigt stort ut på dig.
Definitivt bättre utan länk. Både passform och utseende.Absolut! Men inte större än att det stör mig! Det var därför jag ville bifoga en bild, och låta personen i fråga avgöra själv!
Personligen bär jag i princip heller aldrig klockan på länk, av ovan diskuterad anledning..
Min högst personliga åsikt är att den moderna speedy-pro-länken är bedrövlig på precis alla plan. Noll flex, sylvassa kanter invändigt, bara 2 (!) mikrojusteringar i spännet samt ändlänkar som gör klockan dubbelt så stor. Förstår att detta är exakt vad många söker, men det är inte min kopp te. Har tänkt att jag ska komma över en gammal 1450-länk en vacker dag, vilket såklart inte är helt lätt..Definitivt bättre utan länk. Både passform och utseende.
Snygga glajjer!Var extremt nyfiken på ringarna men till min besvikelse hittade jag inga på min 30 dagar gamla 005:a.
Använde mina trogna Metal Gear Solid sunnies till hjälp
Min högst personliga åsikt är att den moderna speedy-pro-länken är bedrövlig på precis alla plan. Noll flex, sylvassa kanter invändigt, bara 2 (!) mikrojusteringar i spännet samt ändlänkar som gör klockan dubbelt så stor. Förstår att detta är exakt vad många söker, men det är inte min kopp te. Har tänkt att jag ska komma över en gammal 1450-länk en vacker dag, vilket såklart inte är helt lätt..
Förvånansvärt många som använder den, ändå.Min högst personliga åsikt är att den moderna speedy-pro-länken är bedrövlig på precis alla plan. Noll flex, sylvassa kanter invändigt, bara 2 (!) mikrojusteringar i spännet samt ändlänkar som gör klockan dubbelt så stor. Förstår att detta är exakt vad många söker, men det är inte min kopp te. Har tänkt att jag ska komma över en gammal 1450-länk en vacker dag, vilket såklart inte är helt lätt..