essenceofallthingsgood
Silver
Det är iofs el classicon men inget ”fackmanna” med andra ord
Vi kan köra Vit, Svart, Röd, Grön -sida men det känns lite otympligt när klockan är så nära till hands i detta fall!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är iofs el classicon men inget ”fackmanna” med andra ord
Det är precis lika för mig. Aldrig tänkt på det som ett problem dock. Men det kanske är ett :OMitt spänne klickar inte sådär härligt när jag stänger länken och jag får hjälpa till och klämma ihop spännet för att det ska stängas ordentligt. Jag inbillar mig att det blivit ”värre” det senaste. När länken väl är stängd så känns den 100% säker och trygg så det är enbart stängning som är grejen. Går det justera enkelt själv eller är det en sväng till AD för garanti som gäller?
Exakt så! Antingen spänna handleden eller sätta ett finger på insidan av spännet.Det är precis lika för mig. Aldrig tänkt på det som ett problem dock. Men det kanske är ett :O
Om jag spänner handleden så klickar det som det ska. Lurigt !
Mitt spänne klickar inte sådär härligt när jag stänger länken och jag får hjälpa till och klämma ihop spännet för att det ska stängas ordentligt. Jag inbillar mig att det blivit ”värre” det senaste. När länken väl är stängd så känns den 100% säker och trygg så det är enbart stängning som är grejen. Går det justera enkelt själv eller är det en sväng till AD för garanti som gäller?
Det är precis lika för mig. Aldrig tänkt på det som ett problem dock. Men det kanske är ett :O
Om jag spänner handleden så klickar det som det ska. Lurigt !
Så ditt spänne är likadant? Det kanske ska vara så?Jag måste säga att jag alltid ”öppnar” med knapparna när jag ska stänga låset. Av de anledningarna ni beskriver men även för att undvika slitage och sladdrande mekanism.
Japp same här, var sjukt nog så på min gamla PO way back.Så ditt spänne är likadant? Det kanske ska vara så?
Men då är det nog inte ”fel” helt enkelt. Jag får acceptera det som en av klockans/länkens egenheter. Det har ju aldrig ställt till det på något sätt så.Japp same här, var sjukt nog så på min gamla PO way back.
Skulle säga att det är utformningen på spännet som gör detta. Har samma upplevelse, en får bända armen lite alternativt sticka ett finger emellan, inga konstigheter.Så ditt spänne är likadant? Det kanske ska vara så?
Ja det är kanske som det är. På min seamaster är det inte så.Exakt så! Antingen spänna handleden eller sätta ett finger på insidan av spännet.
Det är väl inget problem per se men det känns som att spännet borde stängas enklare.
Jag vet inte. Jag bär inte klockan tight alls, så det borde inte påverka hur tight eller löst den sitter.Ja det är kanske som det är. På min seamaster är det inte så.
Skulle det kanske kunna ha att göra med att man inte har tillgång till halvlänkar så för dom flesta så blir det snudd på tight? Förstår du min tanke?
Sant! Kanske bara är konstruktionen som styr dåJag vet inte. Jag bär inte klockan tight alls, så det borde inte påverka hur tight eller löst den sitter.
Haha smart! Omega borde sälja facket som tillbehör!inspiration till mod för er som vill ha användning av stora boxen
https://omegaforums.net/threads/speedmaster-moonwatch-box-modification.89823/
Matching numbers! Prova kliva in med en Omega Seamaster, Bond-klockan!?Gott tecken
misterchrono.com säljer tydligen inläggen för salta 330 eurHaha smart! Omega borde sälja facket som tillbehör!
Det är verkligen en robust klockbox med dubbla spännen.
Såklart jäkligt fint "skrot" som ligger i dessutom
Jag vill också ha en speedy, har aldrig ägt ngn!
Funkade med en speedyMatching numbers! Prova kliva in med en Omega Seamaster, Bond-klockan!?