• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Mitt spänne klickar inte sådär härligt när jag stänger länken och jag får hjälpa till och klämma ihop spännet för att det ska stängas ordentligt. Jag inbillar mig att det blivit ”värre” det senaste. När länken väl är stängd så känns den 100% säker och trygg så det är enbart stängning som är grejen. Går det justera enkelt själv eller är det en sväng till AD för garanti som gäller?

Mitt spänne klickar inte sådär härligt när jag stänger länken och jag får hjälpa till och klämma ihop spännet för att det ska stängas ordentligt. Jag inbillar mig att det blivit ”värre” det senaste. När länken väl är stängd så känns den 100% säker och trygg så det är enbart stängning som är grejen. Går det justera enkelt själv eller är det en sväng till AD för garanti som gäller?
Det är precis lika för mig. Aldrig tänkt på det som ett problem dock. Men det kanske är ett :O
Om jag spänner handleden så klickar det som det ska. Lurigt !

Det är precis lika för mig. Aldrig tänkt på det som ett problem dock. Men det kanske är ett :O
Exakt så! Antingen spänna handleden eller sätta ett finger på insidan av spännet.

Det är väl inget problem per se men det känns som att spännet borde stängas enklare.

Jag måste säga att jag alltid ”öppnar” med knapparna när jag ska stänga låset. Av de anledningarna ni beskriver men även för att undvika slitage och sladdrande mekanism.

Exakt så! Antingen spänna handleden eller sätta ett finger på insidan av spännet.

Det är väl inget problem per se men det känns som att spännet borde stängas enklare.
Ja det är kanske som det är. På min seamaster är det inte så.
Skulle det kanske kunna ha att göra med att man inte har tillgång till halvlänkar så för dom flesta så blir det snudd på tight? Förstår du min tanke?

Ja det är kanske som det är. På min seamaster är det inte så.
Skulle det kanske kunna ha att göra med att man inte har tillgång till halvlänkar så för dom flesta så blir det snudd på tight? Förstår du min tanke?
Jag vet inte. Jag bär inte klockan tight alls, så det borde inte påverka hur tight eller löst den sitter.

inspiration till mod för er som vill ha användning av stora boxen :p
0225E14A-77D6-4EE7-9F8E-6FE4BCD02FEB.jpeg

https://omegaforums.net/threads/speedmaster-moonwatch-box-modification.89823/

Senast ändrad:
Har precis köpt mig en Speedmaster 3513.50 från 2004. Har egentligen ingen större koll på dessa klockor. Något speciellt man bör veta om dessa?

Tillbaka
Topp