• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

Hej alla glada och god fortsättning på det nya året! Här kommer en handledsbild på min
22258DC7-B3C7-4DE7-9F72-0D6B6B5F2A0D.jpeg
Omega Speedmaster Broad Arrow Rosé Guld. Tack KS för ett mycket bra forum!

Behöver en tritium speedy snarast som jungfrusil/födelsedagspresent till en kompis. Gärna 90-tal så jag inte behöver svettas för mycket. Har ni något i gömmorna? :rolleyes:

Senast ändrad:
Jag måste säga att jag alltid ”öppnar” med knapparna när jag ska stänga låset. Av de anledningarna ni beskriver men även för att undvika slitage och sladdrande mekanism.
Detta är för övrigt lösningen på hela grejen. Om jag håller in knapparna så krävs ingen kraft eller spänd handled eller likande för att stänga spännet. Bra tips :D

Efter två veckors semester med en annan klocka på handleden är det riktigt trevligt med Speedy Tursday. Synd bara att det också är den första arbetsdagen och arbetsresan...samt att flyget är 1,5 h försenat. Hoppas resten av dagen går snabbare...
image.jpg

Jag hos Omega i Florida för några veckor sedan. De sa att räkna med ca $20k får stålversionen.

188k låter saftigt :( (omvänt till SEK).

EDIT: Korrekt pris 149.500 SEK enligt omegas hemsida

Det ser ut att vara sapphire glas på framsidan också? eller har jag missuppfattat nedanstående text?

MOVEMENT Calibre:
Omega 321 Famous manual-winding chronograph movement with column wheel mechanism, Breguet balance-spring and 18K SednaTM gold PVD coated finish. The calibre that was worn on the Moon. Power reserve: 55 hours

CRYSTAL:
Scratch-resistant sapphire crystal with anti-reflective treatment inside

WATCH CASE & DIAL Case:
Steel Case Diameter: 39.7 mm Dial Colour: Black

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp