Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Om det nu ska vara lite udda (som jag också iofs tycker) så varför inte en Mark II eller Mark 4.5 ?Jag börjat snöa in mig på att jag behöver en speedmaster, men skulle vilja ha en som är lite udda.....
Om man bara skulle äga en speedmaster, vilken skulle ni välja?
De som jag tycker spontant är lite inne på är;
1.Japan Racing
2. Alaska project
3. Tintin
Jag börjat snöa in mig på att jag behöver en speedmaster, men skulle vilja ha en som är lite udda.....
Om man bara skulle äga en speedmaster, vilken skulle ni välja?
De som jag tycker spontant är lite inne på är;
1.Japan Racing
2. Alaska project
3. Tintin
Jag förstår lätt behovet av fler, här är min önskelista om pengar och möjlighet att använda alla klockor fanns.
Och då är jag inte inne på vintage eller specialare utan bara ”moderna” LE varianter. Färgglatt inser jag nu. Så ett par svarta måste med som tillägg...så lätt fler än 10...
ST:
Ultraman:
1957:
Panda:
Gemini:
Japan racing:
Alaska:
Meteorit (hur coolt är inte det!)
Om man skall ha något i guld:
Ha en skön lördag speedy galningar!
16mm på spännet som det ska vara på ett original.
Om det nu ska vara lite udda (som jag också iofs tycker) så varför inte en Mark II eller Mark 4.5 ?
Den är så jäkla grym, skapligt pris ändå för en riktigt annorlunda och fin variant.En Mark II med samma racing tavla isf..... kanske kanske....
Riktigt snyggt band!
En vinröd Seamaster 120 var det. Nån idiot på SVT fick det till månklocka.Vafasen. Satt som på nålar en hel timme. Så blev det ingen månklocka
"Åh, Omega. Det är ju den där månklockan!"En vinröd Seamaster 120 var det. Nån idiot på SVT fick det till månklocka.
Tycker programmen är sevärda och Seamastern var ju en trevlig klocka.Haha tur jag såg era kommentarer först. Tänkte jag skulle titta men då får det vara
Har inte tittat ännu, och sorry för att jag spred fake news i trådenTycker programmen är sevärda och Seamastern var ju en trevlig klocka.
På tisdag gör det extra ont att jag fick skicka min e sprillans endast två månader gammal speedy på reparation. Kronoknappen trillade av. Efter lite googlande har jag sett att flera haft samma problem. Är det känt att dom sitter löst ibland på just speedyn?
Absolut inte gjort någonting och varit (onödigt) försiktig med den som jag alltid är med nya prylar. Som sagt inte helle slagit i något.Låter ju lite märkligt. Hade du gjort något särskilt eller trillade knappen bara av?
Grattis och välkommen! Mark II är verkligen underbar.Första Speedmastern (än så länge) i lagom använt skick..... då får man börja hänga i den här tråden också.