Till salu på köp och sälj
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Till salu på köp och sälj
Kaufmann och GLC Straps är mina go to.Finns säker en del bra svar längre bak men jag fuskar lite och kastar ut en rak fråga.
Var rekommenderar ni för läderband till Speedy 005? Bra kvalle och snygga band.
Tack !!!Kaufmann och GLC Straps är mina go to.
Kaufmann producerar många av de band som Bulang & Sons säljer men du slipper påslaget om du beställer direkt från dem, och frakten är 20EUR billigare.
Tack! Jag är väldigt nöjd. Köpte från: https://www.atelier-romane.com/Riktigt fränt faktiskt, var köpte du det ifrån?
Vad har du för omkrets på handleden?Ni som bär speedy och har lite mindre handleder, hur upplevs dem? Kört mindre än 40 på mina typ 5 senaste klockor och fundersam på en speedy, men känns som de kanske känns stora? Testade e i Köpenhamn i höstas men dum som man är tog man ingen bild och kommer ej ihåg hur jag upplevde den..
På länk är en modern Speedy ganska stor. Länken gör att L2L går från 48 mm till 52-53 mm.Ni som bär speedy och har lite mindre handleder, hur upplevs dem? Kört mindre än 40 på mina typ 5 senaste klockor och fundersam på en speedy, men känns som de kanske känns stora? Testade e i Köpenhamn i höstas men dum som man är tog man ingen bild och kommer ej ihåg hur jag upplevde den..
Jag har 16.5 och har kört speedy flera gånger. Gör stor skillnad om man kör 1171 länk istället för modern. Jag tyckter den bärs helt okej även på smala handleder, men storleken är nog ändå det som gjort att den säljs. Men är samtidigt helt övertygad om att det bara är en tidsfråga tills jag äger en igenNi som bär speedy och har lite mindre handleder, hur upplevs dem? Kört mindre än 40 på mina typ 5 senaste klockor och fundersam på en speedy, men känns som de kanske känns stora? Testade e i Köpenhamn i höstas men dum som man är tog man ingen bild och kommer ej ihåg hur jag upplevde den..
Ska kika, för mig att jag har 17-17.5
Värt kan vara att prova FOIS (39,7 mm). Kör den på en 1125 länk och har 17 cm handled och upplever inte att den bärs större än en 5-siffrig Rolex exempelvis. Har du inte provat hos AD kan det vara värt att jämföra med Speedy ProNi som bär speedy och har lite mindre handleder, hur upplevs dem? Kört mindre än 40 på mina typ 5 senaste klockor och fundersam på en speedy, men känns som de kanske känns stora? Testade e i Köpenhamn i höstas men dum som man är tog man ingen bild och kommer ej ihåg hur jag upplevde den..
Värt kan vara att prova FOIS (39,7 mm). Kör den på en 1125 länk och har 17 cm handled och upplever inte att den bärs större än en 5-siffrig Rolex exempelvis. Har du inte provat hos AD kan det vara värt att jämföra med Speedy Pro
Ungefär som jag då. Personligen är jag inte jätteförtjust i nya länken, så jag använder läder. Det krymper upplevelsen en hel del. 42 är smärtgränsen för mig men Speedyn är inga problem och bärs bekvämt dessutom. Vad man däremot kan tänka på är att den ger ett cirkelrunt intryck, lite som en tallrik, p g a bandhornes följsamma slipning och tachymètre-bezeln. Lägger man den bredvid en DS med sina 39mm så framstår den inte som en monster precis.
Jag har 16.5 och har kört speedy flera gånger. Gör stor skillnad om man kör 1171 länk istället för modern. Jag tyckter den bärs helt okej även på smala handleder, men storleken är nog ändå det som gjort att den säljs. Men är samtidigt helt övertygad om att det bara är en tidsfråga tills jag äger en igen
Haha grymma bilder ju!@Lindrothh
Jag har knappt 17 cm omkrets men ganska ”platta” handleder. Ska du köra länk rekommenderar jag några av de äldre, nättare varianterna - den nuvarande modellen är som redan nämnt rätt grov.
Här är några WS som kanske är till hjälp (ursäkta bilden fr. muggen).
Ingen liten klocka - störst i min samling och tror inte jag kommer köpa något grövre.
/J
Som mig då... Kommer sitta som en smäckSka kika, för mig att jag har 17-17.5
@Lindrothh
Jag har knappt 17 cm omkrets men ganska ”platta” handleder. Ska du köra länk rekommenderar jag några av de äldre, nättare varianterna - den nuvarande modellen är som redan nämnt rätt grov.
Här är några WS som kanske är till hjälp (ursäkta bilden fr. muggen).
Ingen liten klocka - störst i min samling och tror inte jag kommer köpa något grövre.
/J
Är sugen på att "vintage-ifiera" min speedy .005. Tänkte främst ett byte av länk. Älskar looken på @105.012 bild.Som mig då... Kommer sitta som en smäck
Finns säker en del bra svar längre bak men jag fuskar lite och kastar ut en rak fråga.
Var rekommenderar ni för läderband till Speedy 005? Bra kvalle och snygga band.
1039 är den sista som är platt i vintage. Däremot har de ju en ny variant på Apollo 11, 50 år (och 321).Är sugen på att "vintage-ifiera" min speedy .005. Tänkte främst ett byte av länk. Älskar looken på @105.012 bild.
Vad är det för länk man ska spana in samt hur är tillgängligheten?
Har sett att det främst sålts 1171/633. Har även sett enstaka 1450. Dock verkar det som det jag söker mer ser ut att vara 1039 eller likande?
Spana in Omega Forums om du letar efter 1039/516 Den här finns ute där nu:Är sugen på att "vintage-ifiera" min speedy .005. Tänkte främst ett byte av länk. Älskar looken på @105.012 bild.
Vad är det för länk man ska spana in samt hur är tillgängligheten?
Har sett att det främst sålts 1171/633. Har även sett enstaka 1450. Dock verkar det som det jag söker mer ser ut att vara 1039 eller likande?
1039 är den sista som är platt i vintage. Däremot har de ju en ny variant på Apollo 11, 50 år (och 321).
https://www.omegawatches.com/watches/speedmaster/moonwatch/apollo-11-50th-anniversary/product
Har hört att man kan beställa denna länk separat. Så om jag vore du skulle jag kika på det. En 1039 går på ca 20k+, så ganska kostsamt.
Tack för tips och input. Ska spana vidare på dessa alternativ. Hittar man inget "prisvärt" så får man jaga de mer tillgängliga alternativenSpana in Omega Forums om du letar efter 1039/516 Den här finns ute där nu:
https://omegaforums.net/threads/rather-perfect-1039-bracelet-516-end-links.108128/