En vintage 1171/633 länk tycker jag också funkar bra, iofs inte flat-link men den passar bra IMHOTack för tips och input. Ska spana vidare på dessa alternativ. Hittar man inget "prisvärt" så får man jaga de mer tillgängliga alternativen![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En vintage 1171/633 länk tycker jag också funkar bra, iofs inte flat-link men den passar bra IMHOTack för tips och input. Ska spana vidare på dessa alternativ. Hittar man inget "prisvärt" så får man jaga de mer tillgängliga alternativen![]()
Ingen aning men den är löjligt snygg. Frågan är om man kan köpa den löst![]()
Passar denna länk till .005? Vad kostnaden tror ni? Tankar om man skulle köpa en sådan?
Tack för tips och input. Ska spana vidare på dessa alternativ. Hittar man inget "prisvärt" så får man jaga de mer tillgängliga alternativen![]()
Så hittade att möjligheten att sätta det nya bandet på annan speedmaster har diskuterats en del.![]()
Passar denna länk till .005? Vad kostnaden tror ni? Tankar om man skulle köpa en sådan?
Av dessa skulle jag välja "Japan Racing".Jag börjat snöa in mig på att jag behöver en speedmaster, men skulle vilja ha en som är lite udda.....
Om man bara skulle äga en speedmaster, vilken skulle ni välja?
De som jag tycker spontant är lite inne på är;
1.Japan Racing
2. Alaska project
3. Tintin
Alla är fina men jag skulle valt Japan racing alla dagar i veckan.Jag börjat snöa in mig på att jag behöver en speedmaster, men skulle vilja ha en som är lite udda.....
Om man bara skulle äga en speedmaster, vilken skulle ni välja?
De som jag tycker spontant är lite inne på är;
1.Japan Racing
2. Alaska project
3. Tintin
Tack för infon. Tråkigt att den inte passar. Det hade annars varit perfekta lösningen.Så hittade att möjligheten att sätta det nya bandet på annan speedmaster har diskuterats en del.
https://omegaforums.net/threads/apollo-11-50th-moonwatch-bracelet-available.96307/page-7
Verkar som att den ändlänkarna på det nya bandet har en läpp som inte passar helt på andra modeller vilket gör att dem blir smått vinklade.
Kostar 600 GBP via https://www.swisswatchspares.com/pr...mm-50th-anniversary-moon-watch-steel-bracelet
Den nya 321 har 19mm så skulle gissa på att den kan/kommer kunna köpas också med 19mmTack för infon. Tråkigt att den inte passar. Det hade annars varit perfekta lösningen.
60th anniv. och 321 modellen har dessvärre 19mm bandbredd![]()