• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Ω Speedmaster tråden 🌔🚀👨🏻‍🚀

A45A54C5-12DE-4610-9E8F-288352792C13.jpeg

4F5BBFF5-D181-4389-8A35-D3BAB50F7F8B.jpeg
Trevlig tisdag allesammans! Slängde på ett Nato och kom snabbt på att jag inte alls gillar det. Ångesten var total under hela besöket i lekparken (med lillkillen, tyvärr inte så mycket gungande för egen del) tills jag kom hem, bytte till läder och fick ner blodtrycket till mer hanterbara nivåer.

Känner igen mig i det där. Blev extremt sugen på att byta till nato för ett tag sedan, men blev ett byte tillbaka till länken i mitt fall redan samma dag. Försökte utmana mig själv med att köra nato i minst en vecka men det gick ju sådär :D

Har lagt en beställning på ett Hook Strap från Nick Mankey Designs och känslan är att det kommer vara det första bandet som kan utmana länken.

Trevlig tisdag allesammans! Slängde på ett Nato och kom snabbt på att jag inte alls gillar det. Ångesten var total under hela besöket i lekparken (med lillkillen, tyvärr inte så mycket gungande för egen del) tills jag kom hem, bytte till läder och fick ner blodtrycket till mer hanterbara nivåer.

Lustigt det där, har kämpat med läder och länk men fallet alltid tillbaka på nato. Men ska testa om svart läder kan funka.
B2E0D6E6-8A55-42DE-9C36-17FED8C03FBD.jpeg

Känner igen mig i det där. Blev extremt sugen på att byta till nato för ett tag sedan, men blev ett byte tillbaka till länken i mitt fall redan samma dag. Försökte utmana mig själv med att köra nato i minst en vecka men det gick ju sådär :D

Har lagt en beställning på ett Hook Strap från Nick Mankey Designs och känslan är att det kommer vara det första bandet som kan utmana länken.

Kilade på bandet du beställt, ser bra ut! Spännande att se vad du tycker om det :)

Efter nästan 2 år utan Speedmaster så kan jag äntligen vara med på Speedy Tisdag igen.

IMG_20200303_125850.jpg
Välkommen tillbaka!
Haha! Ser ju bra ut

Har ni experter några tips på vad man ska tänka på som nybörjare om man funderar på att köpa en begagnad speedmaster? Något som skiljer olika årsmodeller osv?

Tänker nog en ny modern
Om det är en relativt ny klocka så tycker jag du åtminstone ska ha ett cert och ett intyg när senaste service utfördes. Om det är många år sedan senaste servicen så behöver priset spegla detta då en service kostar ca 7500:-.

Det skiljer inte så mycket mellan årsmodeller när det gäller månklockan. Den har sett likadan ut i stort sett hela tiden, förutom att tritiumet byttes mot superluminova och att länken uppgraderats lite grann. Senaste länken är väldigt hög kvalitet så den är åtminstone trevlig att få med av den anledningen.

Om det är en relativt ny klocka så tycker jag du åtminstone ska ha ett cert och ett intyg när senaste service utfördes. Om det är många år sedan senaste servicen så behöver priset spegla detta då en service kostar ca 7500:-.

Det skiljer inte så mycket mellan årsmodeller när det gäller månklockan. Den har sett likadan ut i stort sett hela tiden, förutom att tritiumet byttes mot superluminova och att länken uppgraderats lite grann. Senaste länken är väldigt hög kvalitet så den är åtminstone trevlig att få med av den anledningen.

tack för info! Superbra!

Vet du från vilket år den nya länken sitter på klockan?

Tillbaka
Topp